Звіт керівника










*****************************
Річний звіт керівника  
Каланчацького ясел – садка №1 «Сонечко» 
Каланчацької селищної ради 
за 2019/2020 навчальний рік
Звіт складено на виконання наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів» від 28.01.2005 №55,  згідно Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 №178.

Форма власності – комунальна 
Мова навчання  –   українська
Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи А 01 №487055
     Ідентифікаційний код – 31827671
Юридична адреса Закладу дошкільної освіти
вулиця Маличенка,1 смт Каланчак, 75800
Телефон:  (05530) 3-19-80
Сайт дошкільного закладу:
 http://kalan-sonechko.at.ua/
Адреса електронної пошти:
ditsad_sonechko@ukr.net

   Загальна характеристика та організаційно-правові  засади діяльності

   Заклад дошкільної освіти 1  діє на підставі  статуту, затвердженого  ІІІ сесією Каланчацької селищної ради І скликання від 30.12.2016 року №22. Ст
В наявності документи державної реєстрації ЗДО, які відповідають вимогам законодавства.

Формування дитячого  контингенту

Формування дитячого контингенту та наповнюваність груп в закладі здійснюється згідно вимог Закону   України «Про дошкільну освіту» ст.14 «Комплектування груп дошкільного навчального закладу», наказу МОН, молоді та спорту України від 25.05.2011 №1/9-389 «Про дотримання порядку прийому дітей до дошкільного навчального  закладу» та власного статуту.
Прийом дітей до ЗДО здійснюється  завідувачем протягом календарного року на підставі  заяви батьків  або осіб, які їх замінюють, медичної довідки  про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати ЗДО.  Комплектування груп ЗДО  здійснюється  згідно ст.14 Закону України «Про дошкільну освіту» та п.8 Положення про дошкільний навчальний заклад за віковими ознаками.          
    Відповідно до Примірної  інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.10.2012 №1059, у закладі ведеться необхідна документація і дотримуються вимоги законодавства щодо організації прийому та відрахування дітей, а саме ведеться «Журнал реєстрації прибуття (вибуття) дітей». Документація пронумерована, прошнурована, завірена печаткою завідувача.                                           
Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється у серпні наприкінці оздоровчого періоду.
У ЗДО відрахування дітей здійснюється за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини або у разі несплати без поважних причин батькам або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом двох місяців
     На час звітування у  ЗДО працюють групи:
для дітей раннього віку – 2;
для дітей дошкільного віку – 5.
    Чисельність дітей на кінець навчального року – 160, в тому числі: 40 дітей раннього віку 120 дитини – дошкільного віку.
  
     Дотримання  вимог Базового компоненту дошкільної освіти.
Організація освітньої, навчально-методичної і науково-дослідницької    
роботи.

Заклад працює щоденно з 7.00  до 17.30, крім вихідних та святкових днів. Режим роботи для кожної вікової групи складений згідно програми «Дитина», наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності».
Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» (із змінами), Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 №305. Режим перебування дітей обумовлено у Статуті ЗДО.
     Навчальний   рік у ЗДО починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, оздоровчий період триває з 1 червня по 31 серпня.
     Керуючись Законом України «Про дошкільну освіту», Положенням  про дошкільний навчальний заклад,  Базовим компонентом дошкільної освіти України, виконуючи завдання  освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та завдання на 2019/2020 навчальний рік,  колектив дошкільного закладу  плідно працював над  проблемою забезпечення та реалізації методичної теми «Комплексний підхід та особливості соціалізації особистості в умовах створення єдиного освітнього простору».   
    Організація методичної роботи з педагогічними кадрами носить діагностично-прогностичний характер, базується на глибокому аналізу роботи при проведенні навчально-виховного процесу. Діагностування педагогів проводиться систематично за допомогою анкет, діагностичних карт, карток-схем морально-педагогічного клімату в колективі. Цьому питанню постійно приділяється велика увага, що дозволяє вчасно коректувати і надавати методичну допомогу в розв'язанні проблемних завдань і визначенні її форм.
   Задачі методичної роботи  продиктовані   вимогами сьогодення, а також результативністю роботи педагогічного колективу за минулий рік.
    У ЗДО проводилися методичні дні та години, роботу яких було спрямовано на вирішення питань розкриття творчого потенціалу всіх учасників освітньо-виховного процесу.
Підвищенню професійної компетентності педагогів та результативності освітнього процесу з дітьми дошкільного віку сприяла активна участь педагогів закладу у методичній роботі району. Педагоги вікових груп систематично відвідували та приймали участь у засіданнях методичних об’єднань, що відбувалися в дошкільних навчальних закладах району.
   Вихователі підвищують кваліфікацію під час онлайн конференцій, вебінарів.
  Під час виконання  завдання річного плану  проведено моніторинг дітей з  соціальної компетентності. Результатом  тематичної перевірки було зазначено, що педагоги проводять різні типи занять, володіють формами їх проведення та   організації дітей, ефективно застосовують технічні засоби при ознайомленні дітей із світом професій.
    Про те визначено  недоліки , а саме  -  недостатній рівень  підходів до формування у дітей навичок міркування, розумової діяльності;  вміння застосувати свої знання,  навички в життєвих ситуаціях, побуті. Тема соціальної компетнції дітей буде запланована  в наступному навчальному році.
Належне місце в роботі закладу займала співпраця з початковою ланкою ОЗ Каланчацький ЗПЗСО №1. Одним із чинників в досягненні  результатів в освітній роботі з дітьми були традиційні взаємовідвідування уроків  у 1 класі школи та  занять у старшій групі закладу.  Зусиллями педагогів закладу дошкільної освіти  та школи організовані  виховні заходи:  екскурсія до школи, бібліотеки та музею школи, розваги, взаємовиставки робіт з образотворчого мистецтва, проведення загальних батьківських зборів тощо. Така робота сприяє позитивній адаптації старших дошкільників до школи.
 Кількісний і якісний аналіз оцінювання методичних заходів, проведених упродовж навчального року, показав, що вони мали науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли підвищенню професійної компетентності педагогів,  поліпшенню якості володіння різноманітними методами роботи.   
    Загальні результати моніторингу по дошкільному навчальному закладу  дітей  молодшого, середнього , старшого дошкільного віку

Кількість дітей
В  
Д
С

      П

106

16
43
39
8


15%
41%
37%
7%

Ефективність використання  кадрового  потенціалу
ЗДО №1 забезпечений педагогічними кадрами відповідно до норм педагогічного навантаження в межах штатного розпису. Штатний розпис закладу станом на кінець 2019/2020 навчального року не відповідає в повному обсязі Типовим штатним нормативам, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2010  №1055.
    На кінець 2019/2020 навчального року в  дошкільному закладі працюють 39 працівників. В складі педагогічного  колективу - 16 педагогів, медичного персоналу - 1 працівник, технічного - 22 працівника.
   Проатестовано 1 педагог. За результатами атестації педагогу Годунко О.В.. встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст  вищої категорії»
   Порядок проведення атестації педагогічних працівників ЗДО № 1 визначається Типовим положенням про  атестацію педагогічних працівників, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 №930, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.12.2010 за №1255/18550, зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 №1473, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 10.01.2012 за №14/20327, від 16.09.2015  №63-о «Про створення атестаційної комісії та затвердження її складу». Розроблено перспективний план-графік атестації педагогічних працівників.
    Атестація педагогічних працівників проводиться згідно перспективного графіка атестації та річного плану роботи. Основною умовою атестації є своєчасне проходження педагогічними працівниками курсів підвищення кваліфікації. Розроблено перспективний план-графік курсової перепідготовки педагогічних працівників.
Матеріали проведення атестації педагогічних працівників систематизовані і оформлені. В наявності: нормативно - правова документація; поточне планування атестації педагогічних працівників (на навчальний рік); перспективне планування атестації (терміном на 5 років).
   За наслідками атестації педагоги дошкільного навчального закладу ма­ють кваліфікаційні категорії: «спеціаліст вищої категорії» - 2 педагоги, «спеціаліст І категорії» - 1 педагог, «спеціаліст II категорії» - 1 педагог, «спеціаліст» - 3 педагоги, без категорії – 10 педагогів.
   У 2019/2020 навчальному році  підвищив фахову майстерність при КНВЗ «Херсонська академія неперервної освіти Херсонської обласної ради»  1 педагог.
Працівники закладу дошкільної освіти  у відповідності до статті 26 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» проходять періодичні  медичні огляди два рази на рік. Контроль за проходженням медичного огляду працівниками ЗДО здійснюється   старшою медичною сестрою, директором закладу та відповідними органами санітарно-епідеміологічного контролю. Медичні книжки працівників зберігаються  в медичному кабінеті закладу
    Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я  дітей.
Охорона праці і безпека життєдіяльності учасників освітнього   
процесу. 
У ЗДО забезпечені безпечні та нешкідливі умови для дітей. Два рази на рік комісія з охорони праці та безпеки життєдіяльності дітей обстежує стан групових, спальних та приймальних приміщень, спортивно - музичної зали, ігрових та спортивного майданчиків щодо безпечної життєдіяльності вихованців та працівників.
Два рази на рік педагоги проходять інструктаж з дотримання безпеки життєдіяльності дітей. Крім  того систематично проводяться  інструктажі поточні (поведінки на воді, під час стихійних лих і т.д.). За минулий 2019/2020 навчальний рік не сталося жодної травми під час освітнього процесу.
Не сталося жодного нещасного випадку серед персоналу. Перевірку знань з охорони праці пройшли всі  працівники. Складено комплексні заходи щодо досягнення встановлених нормативів безпеки гігієни праці, підвищення рівня охорони праці та запобігання виробничого травматизму. Існує Угода з охорони праці між адміністрацією ЗДО №1 та профспілковим комітетом ЗДО. Наявні інструкції з охорони праці на робочому місці кожного працівника, а також інструкції на всі види діяльності дітей (в музичному залі, в спортзалі, під час екскурсій і т.ін).
Організація роботи з дотримання вимог безпеки життєдіяльності та охорони праці в ЗДО проводиться  відповідно Закону України «Про охорону праці», згідно з Положенням «Про організацію  роботи з охорони праці учасників освітнього процесу в установах та закладах освіти», що   визначають єдину систему організації роботи з охорони праці, яка закладена в Положенні «Про організацію роботи з охорони праці в ДНЗ». На підставі нормативних документів адміністрація закладу планує заходи, зазначені у плані, щодо охорони здоров’я учасників освітнього процесу:  охорона праці, пожежна безпека, дитячий травматизм.  Плануються  заходи щодо реалізації завдань з даної тематики. Вся документація з охорони праці та техніки безпеки ведеться  відповідно нормативних вимог. Навчання і перевірки знань з охорони праці та техніки безпеки працівників ЗДО проводиться один раз на 3 роки. Проводиться системна робота щодо забезпечення всіх служб закладу інструкціями з охорони праці та техніки безпеки, які переглядаються, доповнюються у зв’язку зі змінами в нормативному законодавстві чи в  умовах життєдіяльності ЗДО. В кожній групі для роботи з батьками оформлено папку, де містяться пам’ятки, консультації, поради щодо попередження дитячого травматизму з урахуванням сезонних явищ. Питання охорони праці, безпеки  життєдіяльності  розглядались на методичних годинах, нарадах при директору, загальних зборах  колективу, батьківських зборах. З метою удосконалення теоретичних знань та практичних навичок вихователів, поліпшення якості освітньої роботи з формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя, в ЗДО  щорічно проводиться «Тиждень безпеки дитини», День ЦЗ. Порушень вимог законодавства щодо охорони праці та безпеки життєдіяльності дітей та працівників не зафіксовано.
Для фізичного виховання дітей  вихователі використовують  різні форми  роботи: заняття  з фізичного виховання, ранкова гімнастика, ігри рухливого та спортивного характеру, фізкультурні хвилинки, фізкультурні комплекси та динамічні  паузи, прогулянки, дні здоров’я, спортивні свята , розваги, піші переходи.
У системі медико-педагогічного контролю головне місце відводиться аналізу  занять з фізичного виховання. Головний зміст цього контролю полягає у: визначенні рівня фізичних навантажень на організм дитини, їх відповідність віковим та анатомо-фізіологічним можливостям;  визначення правильності побудови заняття, його моторної щільності. Правильність побудови заняття з фізичного виховання встановлюється  методами дослідження: візуальне спостереження (відповідність фізичного навантаження стану здоров’я та рівню рухової підготовленості дошкільників), пульсометрія (правильність дозування фізичного навантаження),  хронометрування (підрахування загальної та моторної щільність заняття).
     Робота з батьками в дошкільному навчальному закладі ведеться планомірно і систематично. Педагогічний колектив сприяє підвищенню психологічної та педагогічної компетентності батьків щодо розуміння закономірностей розвитку дитини, питань навчання і виховання дошкільнят через проведення днів відкритих дверей, науково-практичних семінарів, батьківських зборів, оформлення батьківських куточків, групове та індивідуальне консультування, перегляд ранків, розробку домашніх завдань для батьків, відвідування сімей, бесід, вивчення досвіду сімейного виховання та ін.
     Батьків залучають до активної участі в заходах, що проводяться у дошкільному  закладі, які передбачають співробітництво, співтворчість вихователів, дітей і батьків.
    Медичне обслуговування
   Медичне обслуговування ЗДО №1  здійснює  старшіа медична сестра Лебеденко Олена Григорівна, посада якої входять до штатного розпису дошкільного закладу. В своїй роботі старша медична сестра  керується законодавством, нормативно-правовими актами органів охорони здоров’я, освіти і науки, державної санітарно-епідеміологічної служби, наказами по ЗДО 1. Щоденна робота формується та регламентується  відповідно до річного плану роботи закладу, місячного плану медичної роботи, циклограми діяльності сестер медичних та планів контролю.
Основними обов’язками старшої  медичної сестри є: постійний контроль за станом здоров’я вихованців; надання невідкладної медичної допомоги дітям у разі гострого  захворювання або травми;  здійснення щоденного контролю за організацією, безпекою та якістю харчування; дотримання раціонального режиму освітноь - виховної діяльності, навчального навантаження;  дотримання санітарно-гігієнічних вимог та протиепідеміологічного режиму;  проведення санітарно-просвітницької роботи серед  дітей, батьків та працівників дошкільного закладу тощо.
Налагоджена співпраця з  КНП «Каланчацький ЦПМСД»
Організація  харчування
Харчування дітей організовано відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої  наказом Міністерства освіти та науки  України та Міністерством охорони здоров’я  України  17.04.2006 №298/227  та згідно наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України  від 26.02.2013 №202/165 «Про затвердження змін до Інструкції в організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах».
    У закладі в наявності  примірне двотижневе меню на зимово-весняний  та літньо-осінній періоди. Меню затверджено директором дошкільного закладу, погоджено з Чаплинським  Міжрайонним  управління Держпродспоживслужби в Херсонській області..
Продукти харчування до ЗДО постачають: ФОП Куюн В.Г., ФОП Фомін А.Є. Продукти приймаються до закладу за умови наявності  супровідних  документів, що підтверджують якість, походження, ґатунок, категорію, дату виготовлення, умови  зберігання та т.ін.
 Видача приготовлених страв із харчоблоку здійснюється тільки після зняття проби медсестрою та її дозволом на видачу.
 Згідно рішення виконавчого комітету Каланчацької селищної ради від 27 листопада 2019 294  «Про  встановлення вартості  харчування дітей  в навчальних закладах у 2019/2020 навчальному році» становить:
для дітей віком до 3-х років (ясла)  -  35грн;
для дітей віком від 3-х до 6 (7)р. – 38грн.
Плата  батьків складає 50% від вартості харчування в день.
Згідно наказу по ЗДО, отримують  пільги при оплаті за харчування:13 дітей  із багатодітних  сімей, 12 дітей із малозабезпечених сімей,  5 дітей батьків учасників АТО,  при наявності відповідних підтверджуючих документів.
Виконання натуральних норм  харчування за 2019/2020 навчальний рік складає 85% .

Адміністрація закладу, відділ освіти, молоді та спорту виконавчого комітету  Каланчацької селищної ради постійно здійснюють контроль за організацією харчування дітей..
Об’єктом контролю є харчоблок, групи.

Забезпечення розвитку та ефективність використання
матеріально-технічної та навчально-методичної бази

Матеріально - технічна база ЗДО №1 включає будівлі корпусів №1, та №2, споруди, земельну ділянку, комунікації, інвентар, обладнання. Майно ЗДО належить йому на правах,  визначених законодавством України.
Заклад збудований за типовим проектом, зданий в експлуатацію в 1975 році.  Навчальні, побутові, спортивний та ігрові майданчики, інші приміщення і споруди ЗДО відповідають санітарним нормам і правилам, установленим Міністерством охорони здоров’я України та Міністерством освіти і науки України, а також  установчими документами закладу.
На  сьогоднішній день стан харчоблоку та допоміжних приміщень відповідає санітарно-гігієнічним нормам та вимогам. Харчоблок закладу включає: кухню (цех для варіння), в якій виділені окремі частини для первинної обробки овочів, для миття кухонного посуду, комору для зберігання сипучих продуктів та інших продуктів, холодильне обладнання. Харчоблок закладу забезпечений достатньою кількістю холодної і гарячої води. Кухня оснащена необхідним технологічним обладнанням, забезпечена достатньою кількістю кухонного посуду різного розміру і призначення, інвентарем, засобами вимірювання, санітарним одягом. Все промарковане, використовується лише за призначенням та замінюється при забрудненні. Згідно вимог та методичних рекомендацій по їх застосуванню на харчоблоці використовуються, дозволені миючі та дезінфікуючі  засоби.
 При зберіганні різних видів продуктів товарне сусідство,  температурний режим чітко дотримуються. Овочі та фрукти зберігаються в окремому приміщенні. Придбано товарні електронні ваги. Комора харчоблоку потребує обладнана згідно санітарних вимог.
    Приміщення медичного кабінету відповідає санітарно-гігієнічним вимогам. Кабінет  забезпечений  необхідними лікарськими засобами та виробами медичного призначення для надання невідкладної  допомоги, але потребує  сучасного медичного обладнання.
Ведення обліково-звітної та медичної  документації з питань медичного обслуговування дітей здійснює старша медична сестра у порядку, встановленому Міністерством охорони здоров’я України та відповідно до нормативно-правових документів та спільного наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 №432/496 «Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі».
Заклад забезпечено природним та штучним освітленням,  централізованим водопостачанням і каналізацією, витяжною  вентиляцією, автономним  опаленням, пожежним обладнанням відповідно до санітарних правил і норм утримання ЗДО.
Температурний режим в навчальному закладі  відповідає санітарним вимогам. Контроль  за температурою повітря у приміщеннях закладу здійснюється за допомогою кімнатних термометрів, розміщених в кожному  окремому приміщенні.
    Відповідно до кошторису 2020 року в  закладі затверджено загального та спеціального фонду всього 4 032 300 грн., фактично використано 2 538 126,09 грн.: на заробітну плату 2 282 764,79 грн.; енергоносії: оплата природного газу – 97 000,49 грн., електроенергії  30413,11 грн., водопостачання та водовідведення 3441,36 грн.;  харчування (загальний + спеціальний рахунки) 124 506,34 грн.;   
Поповнилася матеріально-технічна база закладу за І півріччя 2020 року на суму 8415,15грн (канцелярські , господарчі товари, безконтактний термометр, дезінфікуючі засоби та ін.).
Благодійні внески: ноутбук (1шт) – 7523,45грн., монітор – 1015,49 грн.,
    На організацію харчування в закладі витрачено 124 506,34 грн., з них загальний рахунок склав 64 802,36 грн., спеціальний рахунок  59 703,98 грн.. З початку 2020 року батьківської плати надійшло – 59 529,90 грн. 
Основні завдання ЗДО  на 2020/2021 навчальний рік.
 ЗДО здійснюватиме освітньо-виховний процес у 2020/2021 навчальному році за гуманітарним напрямом. 
  Зміст освітньої роботи у 2020/2021 навчальному році відповідатиме Державному стандарту - Базовому компоненту дошкільної освіти, зокрема його основним концептуальним положенням та вимогам до рівня освіченості, розвитку й вихованості дитини шести років перед її вступом до школи. Реалізація Базового компонента дошкільної освіти забезпечується програмою «Дитина»
  У закладі є проблеми, які потребують вирішення у  найближчий час -завершення термомодернізації фасаду дошкільного закладу із частковою заміною вікон корпус №1, капітальний ремонт даху, ремонт порогів, заміна газового котла, капітальний ремонт овочевого складу,асфальтування території закладу, виготовлення пісочниць з кришками та тіньовими навісами в кількості 7 шт.(припис СЕС), встановлення водонагрівачів у кількості 7 шт (припис СЕС), капітальний ремонт електроосвітлювальної системи, заміна системи каналізації

Шановні батьки вихованців ЗДО № 1
Від імені колективу працівників закладу висловлюю Вам щиру подяку за розуміння та допомогу у вирішенні проблемних  питань поліпшення матеріально-технічної бази закладу.
Наша турбота та Ваша небайдужість допомагають  нашим дітям відчувати себе у дитячому садочку, як удома, де їх оточують зі смаком оформлені приміщення, де з ними проводять цікаві заняття, розваги, святкові ранки.

Завідувач                                         О.В.Денисенко




**********************************
Звіт завідувача Каланчацького ясел – садка №1 «Сонечко» Каланчацької селищної ради Херсонської області
за 2018/2019 н.р.

Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005р. №178, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».
Загальні відомості про ЗДО
 Каланчацький ясла-садок №1 «Сонечко» Каланчацької селищної ради заклад освіти і виховання дітей віком від 2 років до 6 (7) років, який задовольняє потреби дітей у догляді, вихованні і зміцненні їхнього здоров'я.
   Розташований за адресою: вул.Маличенка,1 смт Каланчак, Херсонська область,75800
Функціонує з 1976 року.
Проектна потужність - 141 місце.
В дошкільному закладі наявні правовстановлюючі документи: на будівлю - Рішення виконкому Каланчацької селищної ради від 05.09.2007р. № 197, Свідоцтво про право власності на нерухоме майно Серія САВ
№ 204272 видане 24.10.2007р.., Витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно Серія ССГ № 100181 виданий  24.10.2007 року, землю – Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності Серія ЕАО № 562330 виданий  04.11.2013 року. Загальна площа земельної ділянки становить 0,9945 га.
У своїй діяльності заклад керується Конституцією України, Законами України  «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний  заклад України, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.
Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.
Освітньо-виховний процес у дошкільному закладі здійснювали – 17 педагогічних працівників: 1 завідувач, 1 вихователь-методист,
13 вихователів, 1 керівник музичний, 1 практичний психолог.
Заклад працює у п’ятиденному робочому режимі з 7.00 до 17.30.
Режим роботи для кожної вікової групи складений згідно програми «Дитина»,  «Впевнений старт», наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності».
Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» (із змінами), Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 №305, з метою охоплення дітей дошкільною освітою та враховуючи побажання батьків, у ЗДО забезпечено режим перебування дітей 10,5 годин. Режим перебування дітей обумовлено у Статуті ЗДО.
Навчальний   рік у ЗДО починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, оздоровчий період триває з 01 червня по 31 серпня.
Формування дитячого контингенту.
На час звітування у ЗДО працюють групи:
- для дітей раннього віку – 2;
- для дітей дошкільного віку – 5
  Чисельність дітей на кінець навчального року – 161, в тому числі: 
32 дитини раннього віку,  129 дітей – дошкільного віку.
Комплектування груп дошкільного закладу дітьми, збереження місця в закладі здійснювалося відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305  та власного Статуту.
Відповідно до інструктивно-методичного листа МОН України «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» № 1/9-263 від 07.05.2007 року у 2018/2019 навчальному році в дошкільному закладі було складено план заходів щодо обліку дітей дошкільного віку прилеглого мікрорайону.    
Соціально-педагогічним патронатом охоплена 38 дітей,  з них: 5 років – 7 дітей; 4 роки – 23 дитини; 3 роки – 8 дітей
Черга до закладу дошкільної освіти на 2019 рік становить – 29 дітей,  25дітей буде прийнято в 2019 році до ясла-садка,  5 дітей в 2020 році
за віком).
Продовжив роботу Консультаційний центр на базі  закладу для батьків дітей п’ятирічного віку, які не охоплені дошкільною освітою.
Заклад працює за комплексною освітньою програмою для дошкільних навчальних закладів «Дитина», «Впевнений старт» (групи старшого дошкільного віку); парціальними програмами: «Про себе треба знати, про себе дбати» (Л.В.Лохвицька), «Вчимося жити разом» (Піроженко Т.О., Хартман, О.Ю.) , англійська мова для дітей дошкільного віку ( Кулікова І.А., Шкваріна Т.М. загальна редакція Низковська О.В.) , «Україна – моя Батьківщина» ( загальна редакція Райпольська О.Д.).
  Відповідно даних програм у ясла-садку організовано гурткову роботу:
гурток «Паросток» -25 дітей; «Весела Абетка» - 22 дітей; «Дива умілих рученят» - 15 дітей, «Барвінок» - 18 дітей, а також  вивчення англійської мови (18 д.).
Результати моніторингового дослідження якості реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти згідно Програми розвитку дитини дошкільного віку «Дитина», «Впевнений старт» свідчать про динаміку розвитку сформованості базових компетентностей дітей старших вікових груп. Обстежено: 40 дітей з них : високий – 9 дитини (22%); достатній – 17 дітей (42%); середній – 11 дітей (27%); початковий – 3 дитини (7%).
 Кадрове забезпечення
Заклад укомплектовано кадрами у повному обсязі.
У 2018/2019 навчальному році спостерігається динаміка підвищення рівня кваліфікації педагогів прийняттям на роботу практичного психолога Столярчук Н.О., вихователів Федорової А.В.,Харченко А.В.
Кількість педагогічних працівників, які мають повну вищу освіту, збільшилася на 11% і складає 49%.
Неповною мірою виконується частина перша статті 30 Закону України «Про дошкільну освіту» щодо освітнього рівня педагогічних працівників дошкільного закладу в зв’язку з відсутністю фахівців з повною вищою освітою за відповідною спеціальністю. Адміністрацією закладу ведеться  просвітницька робота з педагогічними працівниками щодо здобуття вищої педагогічної освіти.
 Атестація педагогічних працівників.
Атестація педагогічних працівників закладу здійснюється згідно з законодавчо-нормативною документацією стосовно атестації педагогічних працівників.
Відповідно до пункту 6.1, 6.2. Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06 жовтня 2010 р. № 930 (зі змінами), на підставі рішення атестаційної комісії II рівня відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Каланчацької селищної ради від 28.03.2019 р. (протокол засідання № 6), від 02.04.2018 (протокол засідання № 7) та від 04.04.2019 (протокол № 8), атестовано на присвоєння кваліфікаційній категорії «Спеціаліст IІ категорії» - 1 особа.      
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників.  
Підвищення кваліфікації,  педагогів відбувається завдяки внутрішьосадовій системі методичної роботи та навчанню з відривом від основного місця роботи.
Форми організації методичної роботи   динамічні. Вибір конкретної роботи залежить від педагогічної культури вихователів, морально-психологічного клімату в  колективі, матеріально-технічних можливостей закладу, інноваційної відкритості та активності. Загалом проводиться  в індивідуальній, груповій та колективній формах.
У процесі самоосвіти педагоги  дбають про зв'язок змісту індивідуального плану з проблемою, над якою працює дошкільний заклад, удосконалення знань та умінь.
Підвищення власної педагогічної майстерності, ефективність самоосвіти залежить від того, наскільки педагог  є послідовним у своїх стараннях. Важливим є постійне ускладнення змісту і форм роботи над собою, забезпеченні конкретних її результатів. Це є  написані реферати, повідомлення на семінари, практичні конференції, виступи на засіданні педради, методичних об’єднаннях, публікація в періодиці.
Колективні форми роботи: педагогічні ради, семінари – практикуми, конференції, методичні об'єднання, взаємовідвідування занять,  єдиний методичний день, методичні семінари-практикуми, проблемні семінари, творчі звіти педагогів.
До  нетрадиційних форми методичної роботи належать: педагогічні ігри (дидактичні, виховні, ділові, рольові); моделювання педагогічних ситуацій, ярмарки методичних інноваційних розробок занять, виховних заходів, методичні «мости»,  методичні рекомендацій, аукціон методичних розробок, конкурсні виставки методичних розробок (занять, виховних заходів). Вони сприяють залученню педагогів до пошукової методичної роботи, розвитку уміння спілкуватися з колегами,  батьками, сприяють попередженню конфліктів у педагогічних колективах
На засіданні  методичної ради обговорюються   і обираються  варіанти   навчальних планів, методичних заходів, планування школи професійної майстерності «Вчимося у своїх колег», форми і методи навчально-виховного процесу та способи їх реалізації. 
У рамках діяльності школи майстерності організовано і проведено   семінари-практикуми на теми: «Вдосконалення професійної майстерності педагога - ефективний засіб підвищення якості освітньо-виховного  процесу в закладі», «Інноваційний потенціал педагога у формуванні творчих здібностей малят»; 
творча майстерня педагога «Вчимося самі навчаючи дітей»;
дискусії: «Педагогіка співробітництва: педагог – дитина», «Етична компетентність сучасного вихователя»;
диспути: «Психологічний мікроклімат на занятті: яким йому бути?», «Нетрадиційні заняття: за і проти.»;
круглий стіл  «Пошук і реалізація форм роботи по забезпеченню психологічного мікроклімату у дитячому  та   педагогічному колективі»;
методичні  фестивалі, ярмарки педагогічної творчості: «Мої педагогічні знахідки», «Власний стиль – ознака творчості»;
конкурс  методичних розробок «Досвід кращих-усім»;
презентація нестандартних занять « Сучасне заняття: яким йому бути?»
Для стимулювання діяльності вихователів щодо підвищення їх професійної кваліфікації, методичної майстерності, спрямованості до якісних результатів освітньо-виховної роботи педагоги проходять  атестацію.
Питання щодо підвищення кваліфікації педпрацівників висвітлювалося на педагогічній раді  «Дошкільна освіта: реальні кроки в наявних умова» (серпень,2018р.) . 
Заслуховувалися на нараді при завідувачу «Про проведення атестації педагогічних працівників» (жовтень,2018р.), «Професійна майстерність педагогів  які атестуються» (січень,2019р.)
Теми педагогічних рад відповідають завданням річного плану.
Всі матеріали до проведення педагогічних рад систематизовані, а саме:
* «Дошкільна освіта: реалії кроки в наявних умовах (серпень.2018р)
* «Удосконалення літературно-мовленнєвої діяльності в контексті художньо-мовленнєвого розвитку дошкільників» (листопад 2018р)
*«Сучасні аспекти взаємодії дошкільного закладу та сім’ї щодо формування національної свідомості дитини» (лютий 2019р)
*«Аналіз якості та результативності організації освітньої діяльності колективу ЗДО»( травень 2019р)
Педагогічні ради відбувались вчасно, проводились продуктивно
із 100 % присутністю педагогів.
Підвищенню фахової майстерності педагогів сприяло проведення відкритих переглядів заходів в рамках методичного місяця за пріоритетними напрямками роботи в різних вікових групах. Вихователі мали змогу удосконалити свої знання щодо використання ефективних методів педагогічного впливу. За даними опитування педагогів найбільш продуктивними для них стали відкритий перегляд заняття курсу «Введення в шкільне життя» (старша група), заняття ознайомлення з довкіллям з пріоритетом формування основ безпеки життєдіяльності (група молодшого віку).
2018/2019 навчальному році здійснювалось керівництво та системний контроль за процесом впровадження інноваційних технологій за авторськими програми відповідно до робочого навчального плану.
Аналіз планування освітньо-виховної роботи та спостереження за педагогічним процесом свідчить про системність в застосуванні інноваційних технологій вихователями що позитивно вплинуло на рівень сформованості знань у дошкільників з окремих розділів програми «Дитина» та «Впевнений старт»..
Вихователі закладу є активними учасниками методичних об'єднань, у поточному році відвідували ММО – 15 педагогів, які своєчасно готували виступи, інформації, матеріали до обговорення за «круглим столом», виконання домашніх завдань.
Участь педагогів: «Всеукраїнський конкурс навчально-методичних розробок з прав людини»(11.10.2018, Завадська Ю. М.), участь у вебінарі «Новачок у дитсадку: психолого-педагогічний супровід» (05.09.2019, Кравченко А.А.), науково методичний семінар «Застосування Фребеля методики у практику ЗДО» (13.09.2019, Завадська Ю.М., Годунко О.В.), публікації на сайті Форум педагогічних ідей розробок заходу «У казках на гостинах», «Морально-вольова готовність дітей до навчання в школі» (січень, лютий 2019, Завадська Ю.М.).
У травні 2019 року на методичній годині педагоги звітували   про самоосвітню роботу.
Пріоритетним завданням річного плану 2018/2019н.р. є реалізація  районної науково-методичної проблеми «Компетентнісний підхід та особливості соціалізації особистості в умовах створення єдиного освітнього простору».
Відповідно  даної проблеми  сплановані методичні заходи, а саме:
- місячник методичної роботи «Соціалізація особистості на засадах створення сприятливого освітнього середовища в умовах компетентнісного підходу»;
- проблемний семінар-практикум за темою: «Інтегроване заняття: поняття,
особливості змісту та структури» з метою уточнення та підвищення теоретичних знань педагогів щодо створення конспекту-плану інтегровано заняття, його структурних частин, використання методів і прийомів та використання дидактичного матеріалу. Під час виконання практичних завдань вихователі практикувалися у складанні конспекту заняття враховуючи тривалість етапів. Складності виникали у вихователів щодо формування оцінно-контрольних дій у дітей, їх використання згідно змісту інтегрованого заняття;
-    педагогічний плейбек «Форма ситуаційного навчання і взаємодії» нова
форма роботи, яка допомагає сучасним педагогам прагнуть не лише до вдосконалення фахових знань та вмінь, а й до особистісного зростання, до створення згуртованого колективу, в якому панують довіра, творчість і підтримка, де вони навчалися засобом театру психологічних імпровізацій людським емоціям спонтанно.  .
Ефективність використання педпрацівниками технічних засобів навчання у навчально-виховному процесі. 
У 2018/2019 навчальному році педагогами закладу використовувалися технічні засоби у освітньо-виховному процесі: групи оснащені  телевізорами( крім 2 груп), у закладі є проектор, ноутбук, музичний центр, також забезпечено доступ до  інтернету. 
Недоліком залишається застаріле обладнання, недостатня кількість сучасних комп’ютерів, відсутність спеціального обладнання для стаціонарного підключення мультимедійної дошки, сучасного фото та відео обладнання.
Заохочення працівників.
Заохочення педагогічних працівників в закладі здійснювалося на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 30.07.2013 №1047 «Про затвердження Положення про відомчі заохочувальні відзнаки Міністерства освіти і науки України».
У 2018/2019 навчальному році вчасно виплачувалась заробітна плата і аванс,  працівники отримали матеріальну допомогу на оздоровлення.
  Організація методичної роботи.
Робота методичного кабінету організовувалася з урахуванням вимог Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», інших нормативно-правових актів та відповідно «Типового положення про методичний кабінет дошкільного навчального закладу».
У 2018/2019 навчальному році колектив працював над вирішенням районної науково-методичної проблеми «Компетентнісний підхід та особливості соціалізації особистості в умовах створення єдиного освітнього простору».
Суттєвою загальною проблемою педагогічного колективу залишається низький рівень особистої участі педагогів у професійних конкурсах, у фестивалях педагогічної майстерності, ідей та технологій, відсутність досвідів роботи у більшості педагогів та відсутність друкованих робіт у періодичних фахових виданнях.
Організація інноваційної діяльності ЗДО здійснювалась відповідно до вимог Положення про порядок здійснення інноваційної діяльності, затвердженого наказом МОН України від 07.11.2000р. № 522.      
Удосконалювалась робота над урізноманітненням інноваційних форм контрольно-аналітичної діяльності: поповнювались методичні картки участі педагогів у підвищенні науково-теоретичного рівня та професіоналізму, картки аналізу навчально-виховного процесу (діагностична карта педагогічної майстерності, картки самодіагностування, оцінні картки по видам діяльності).
Забезпечення соціально-психологічного супроводу учасників начально-виховного процесу. 
Психологічна служба ЗДО  представлена роботою практичного психолога, який протягом 2018/2019 навчального року працював над забезпеченням конструктивного проходження процесу соціалізації та адаптації вихованців, профілактикою негативних явищ в закладі, розвитком повноцінної особистості та відповідального громадянина.
Протягом навчального року проводились індивідуальні та групові бесіди та консультації з вихованцями, вихователями, батьками. В закладі створено банк даних   пільгових категорій. .
Ведеться робота з дітьми з особливими потребами.
Протягом навчального року було організовано пільгове харчування  малозабезпечених, багатодітних, дітей з особливими потребами, дітей, батьки яких відбувають військову службу в зоні АТО.
  За 2018/2019 навчальний рік практичним психологом  проведено:
- консультацій індивідуальних – 21;
- консультацій групових – 15;
- виступів – 10;
Проводилась індивідуальна психокорекція на розвиток пізнавальних здібностей, логічного, наочно-образного, творчого мислення, уяви, підвищення рівня саморегуляції, розвиток зорової та слухової пам’яті, уваги. Станом на травень зменшився рівень тривожності,  поліпшились показники розвитку пізнавальних процесів.
Матеріально-технічна та навчально-методична база
Фінансово-господарська діяльність закладу здійснювалася згідно з кошторисом.
У 2018/2019 навчальному році  працювала Рада закладу, до складу якої увійшли педагогічні працівники та члени батьківського комітету. Члени Ради закладу  були присутні на педагогічних радах, організовували роботу з громадськістю щодо залучення позабюджетних коштів та раціонального їх використання. Рада закладу вела активну діяльність щодо залучення батьків до благоустрою території дошкільного закладу, проведення ремонтних робіт.
З метою зміцнення та розвитку матеріально-технічної бази ЗДО та його благоустрою, а також забезпечення  якісної організації освітнього процесу, прийом благодійних внесків  від батьків здійснювався на добровільній основі згідно Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» від 05.07.2012 №5073-VІ та дотримуючись вимог, викладених у листі МОН, молоді та спорту України від 09.04.2012 №1/9-272 «Щодо благодійних внесків», відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.08.2000 № 1222 Про затвердження Порядку отримання благодійних (добровільних) внесків і коштів від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб та фінансування».
Співпраця  з батьками відбувалася через посередництво батьківського комітету, діяльність якого у державно-громадській системі управління ЗДО було урегульовано Примірним положенням про батьківські комітети навчальних закладів, затвердженим наказом МОН, молоді та спорту України  від 26.04.2011 №398. На початок навчального року з батьками вихованців на батьківських зборах обговорювалися питання благодійної допомоги.
У закладі видано наказ про створення комісії, яка здійснює прийом товарів, робіт та послуг від батьківських комітетів способом безоплатної передачі та оформлює Акт приймання-передачі основних надходжень.
  З 01.09.2018 року до 31.05.2019 року за благодійні кошти  придбано:
телевізор, постільна білизна – у сумі   9400 грн.. 00 коп..
  За бюджетні кошти станом на 01.06.2019 року  придбано:
2 пилососи, посуд, новорічна ялинка, драбина, господарчі товари, дитячі комплекти білизни, ковдри, рушники, дистанційний лічильник газу – у сумі  49586  грн.45 коп..
Планується у період ремонтних робіт провести:
косметичний ремонт холів, групових приміщень, фасаду будівлі
у сумі 6000тис. грн..(шість тисяч гривень)
  В цілому, матеріально-технічна база закладу в задовільному стані. Значний внесок у її розвиток належить батькам вихованців. Недоліком є те,що  бюджетних коштів не вистачає на 100% задоволення потреб закладу.
  Забезпечення музичної та спортивної зали, групових приміщень обладнанням відповідно до Типового переліку.  
  Усі приміщення підтримувалися у належному санітарно-гігієнічному стані, були обладнані відповідними меблями, технічними засобами навчання, роздатковим, дидактичним матеріалом. В усіх 7 групах створені відповідні умови для проведення режимних моментів згідно  вимог Базового компонента, програм «Дитина», «Впевнений старт». Ігрові осередки у вікових групах обладнані в достатній кількості навчальним та ігровим матеріалом, який регулярно поповнюється та оновлюється. Облік майна ведеться систематично, списання проводиться відповідно до чинного законодавства. У 2018/2019 навчальному  році  проведено ремонт музично- спортивної зали та косметичний ремонт   7 групових, спальних   кімнат, холів приміщення
  Організація харчування дітей
  Робота з організації харчування дітей ЗДО здійснювалася відповідно до пунктів 4, 9, 14 Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого спеціальним наказом МОЗ і МОН від 01.06.2005 №242/329, пунктів 1.35, 1.37, 1.38, 2.1 Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом МОН України від 17.04.2006 р №298/227.
Відповідно до штатного розпису заклад повністю укомплектовано працівниками, які забезпечують організацію харчування дітей. У закладі організовано триразовий режим харчування та забезпечено оптимальний питний режим для дітей. 
Адміністрація закладу приділяла особливу увагу якості продуктів харчування, що надходили до ЗДО, та відповідності їх вимогам державних стандартів, наявності накладних, сертифікатів якості, висновками санітарно-епідеміологічної експертизи.
Стан матеріально-технічного забезпечення харчоблоку та допоміжних приміщень відповідає санітарно-гігієнічним нормам. Протягом навчального року частково замінено кухонний посуд на харчоблоці і  вікових групах.    
Потребують придбання мийки для миття посуду на харчоблоці..
Комора харчоблоку обладнана згідно санітарних вимог. Умови зберігання та сусідство різних видів продуктів чітко дотримується.
На організацію харчування в закладі витрачено 432510,61 грн., з них загальний рахунок склав 251591,80 грн., спеціальний рахунок 189918,81 грн. грн.. Відповідно до рішення виконавчого комітету Каланчацької селищної ради від 24 січня 2018 року №17 вартість харчування дітей у закладі становила для дітей віком до 3-х років – 35 грн., від 3 до 6(7) років – 38 грн. в день; батьківська плата 50% від вартості харчування. У 2018/19 році харчуванням в середньому охоплено80 дітей, станом на 01.01.2019 року 70 дітей.
Середня вартість харчування в ЗДО – 36,50 грн.
Оплата за харчування дітей знаходиться на постійному контролі. При виявленні заборгованості по батьківській оплаті проводиться індивідуальна робота з батьками.
Безоплатно  харчуються в закладі категорійні діти: діти інваліди – 3 чол., малозабезпечені – 11 чол., діти учасників АТО – 7 чол., багатодітні родини – 10 чол.(50%).
Аналіз дотримання норм харчування за 2018/19 рік у середньому по ЗДО становить 86% ( ранній вік – 85,0%, дошкільний – 84,0%). На 100% виконано норми по хлібу (житній, пшеничний); крупи, бобові, фрукти сушені; соки; кондитерські вироби; цукор; масло вершкове; олія; сметана; м'ясо, м’ясопродукти; чай; сіль; томат паста; Більш як на 70%: борошно пшеничне(90%); картопля; фрукти свіжі; цитрусові (84%); молоко,кисломолочні продукти, сир кисломолочний (87%); сир твердий (64%); риба, рибопродукти(89%); овочі різні(81%). Недостатній відсоток виконання, 50% і менше: крохмаль(30%); яйця, мед. медопродукти, кава злакова, какао, дріжджі, лавровий лист, сухарі паніровочні, ванільний цукор; лимонна кислота (50%).
Питання організація харчування протягом року знаходилося на контролі адміністрації закладу і відображено у контрольно-аналітичному розділі річного плану. За результатами контролю видано  відповідні накази.     
Контроль за організацією харчування здійснювали  представники відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Каланчацької селищної ради.
Питання організації харчування обговорювалися протягом року на загальних батьківських зборах та зборах батьківського комітету у вересні; на нарадах при завідувачу.
Старша медична сестра забезпечувала щоденний контроль за якістю продуктів харчування та готових страв, технологією приготування їжі, умовами її зберігання і дотриманням термінів реалізації, виконанням норм харчування. Для правильної організації харчування дітей, складено двотижневе перспективне меню на літньо-осінній період, яке погоджено начальником Головного управління Держпродслужби в Херсонській області.   
Щоденно проводилося зняття проб їжі, відбір добових проб.
У ЗДО велася планомірна робота щодо формування навичок культури харчування в дошкільників згідно програмових вимог. З дітьми раннього та молодшого дошкільного віку педагоги використовували ігрові прийоми, сюрпризні моменти, власний приклад, художнє слово. Діти знають основні вимоги до режиму та гігієни харчування, виконують правила культурної поведінки за столом, використовують доцільні способи споживання різних продуктів харчування. Старші дошкільнята самостійно накривають на стіл, прибирають посуд після їжі. У дошкільних групах є куточки чергових.
 Медичне обслуговування дітей
Медичне обслуговування у дошкільному закладі здійснює старша  медична сестра Лебеденко О.Г.  У закладі наявний медичний кабінет.  
Приміщення відповідає санітарно-гігієнічним вимогам.
Для надання першої медичної допомоги дітям, згідно нормативно-правових актів, медичний кабінет на 100%  забезпечений лікарськими засобами та виробами медичного призначення і лише на 71% забезпечений медичним оснащенням, необхідним для проходження профілактичного медичного огляду та на випадки травмування дітей.
Здійснення медичного супроводу дітей, надання їм у разі потреби невідкладної медичної допомоги відбувалося відповідно до нормативно-правових документів.
Проведення обов’язкових медичних оглядів дітей організовується і проводиться згідно постанови Кабінету Міністрів України від 14.06.2002 №826  «Про порядок медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі», наказу МОЗ та МОН України «Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі» від 30.08.2005,   медичні огляди працівників на підставі наказу Міністерства охорони здоров'я України від 21.05.2007 №246 «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій».
Проходження медичного огляду працівниками ЗДО здійснювалося відповідно до чинного законодавства згідно графіка під контролем старшої медичної сестри Лебеденко О.Г.
З метою імунопрофілактики для попередження виникнення інфекцій в закладі протягом навчального року проводиться просвітницька робота з батьками та контроль за виконанням щеплень дітей згідно календаря щеплень. Медичним працівником закладу, постійно проводиться санітарно-просвітницька робота з батьками, працівниками та дітьми, щодо попередження різних видів захворювання. Інформація висвітлюється в санбюлетнях, куточках для батьків у групах.
Адміністрацією закладу у 2018/2019 навчальному році  вивчалися умови забезпечення психофізичного здоров'я та розвитку вихованців дошкільного навчального закладу. При організації фізкультурно-оздоровчої роботи, педагоги забезпечували диференційований та індивідуальний підхід залежно від стану здоров’я кожного вихованця.
У закладі виховувалося 3 дитини-інваліди (1- опорно-руховий апарат,
1- ЗПР , 1- синдромом Дауна).
Окремі питання управління дошкільним навчальним закладом
Організація роботи з батьками.     
Адміністрацією дошкільного навчального закладу ведеться планомірна цілеспрямована робота з батьками. На початку навчального року в кожній віковій групі проходили групові збори, на яких батьків знайомили із завданнями виховання і навчання дітей на даний навчальний рік.
Пропаганда педагогічних знань велася через «Куточки для батьків», де містилися консультації по всіх розділах програми з питань оздоровлення та виховання дітей. У спеціальних папках зберігаються добірки методичних рекомендацій для батьків, складених педагогами ЗДО. Протягом року директором, старшою медсестрою, вихователями, практичним психологом проводилися індивідуальні консультації з батьками.
Вихователі дошкільних груп при складанні календарного планування на початку кожного місяця прописували роботу з батьками, де вказували теми індивідуальних і групових консультацій, тематику наочної інформації, роботу з батьківським комітетом.
Цілеспрямовано велася робота з батьками старшого дошкільного віку по підготовці  до школи. Проводилися індивідуальні бесіди, збори спільно з учителями початкових класів, систематично оновлювалася наочна інформація.
Батьки брали участь у проведенні спортивних свят і розваг: «Мама, тато і я – спортивна сім’я», «Козацькі розваги», «Масляна». Такі заходи планувалися та проводилися для всіх вікових груп протягом року. 
Безпека життєдіяльності та охорона праці.
Згідно із Законом України «Про охорону праці» в дошкільному закладі здійснювалася робота з охорони праці і техніки безпеки, були призначені відповідальні з питань охорони праці. Відповідно до законодавства у дошкільному навчальному закладі ведеться  необхідна документація.
У  навчальному закладі працює комісія, яка регулярно обстежує стан будівлі, ігрове та фізкультурне обладнання на майданчиках та у приміщеннях, стан дитячих меблів, системи пожежогасіння, електромережі тощо.
Розроблено План заходів з питань безпеки життєдіяльності, охорони життя та здоров’я дітей на 2018/2019 навчальний рік. Відповідно до цього плану проводиться робота щодо охорони життя та здоров’я дітей, запобігання всім видам дитячого травматизму за такими напрямами:
-створення безпечних умов життєдіяльності дітей у приміщеннях та на ігрових майданчиках;
-  дошкільного навчального закладу;
-  попередження дорожньо-транспортного травматизму;
-  забезпечення протипожежної безпеки;
-  попередження побутового травматизму;
-запобігання травмуванню дітей через недогляд працівників навчального закладу та батьків.
  Робота з дітьми проводиться систематично, з урахуванням їхніх вікових та індивідуальних особливостей. Проведені тижні безпеки дитини, день Цивільного захисту. Проводились практичні тематичні заняття з педагогічним та обслуговуючим персоналом дошкільного навчального закладу згідно плану роботи.
  Питання профілактики дитячого травматизму розглядалися на засіданні педагогічної ради, педагогічних годинах при вихователю-методистові; на виробничих нарадах;  групових батьківських зборах.
  З батьками вихованців проводилась профілактична робота щодо попередження дитячого травматизму: консультації, бесіди під підпис батьків; систематично змінювався матеріал в батьківських куточках; батьків залучали до проведення спільних заходів з попередження дитячого травматизму. За 2018/2019 навчальний рік у закладі не зафіксовано випадків дитячого травматизму під час навчально-виховного процесу.
З метою визначення рівня та вдосконалення освітньо-виховного процесу, адміністрацією ЗДО  були охоплені контролем усі суттєві питання.      
Спостереження за якістю педагогічного процесу, співбесіди з вихователями, перегляди занять, інші форми роботи з дітьми дали змогу стверджувати, що загалом педагоги закладу спрямовували освітній процес на розвиток комунікації дошкільників, вчили вмінню спілкуватися та жити в навколишньому світі.
  У 2018/2019 навчальному році адміністрація закладу охопила оперативним контролем стан підготовки до навчального року, виконання вимог режиму в ЗДО, рівень педагогічної майстерності педагогів, що атестуються. Під час педрад, семінарів використовувались інтерактивні методи навчання педагогів: дискусії, ділові ігри, вправи. Проведення відкритих занять стимулювало педагогів до поглибленого вивчення питань, що висвітлюються, пошуку нестандартних, цікавих рішень, а також сприяло збільшенню самооцінки.
  Ведення ділової документації здійснювалося відповідно до вимог   
 Примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах.   
Завідувач здійснював контроль за веденням працівниками закладу ділової документації. Результати контролю обговорювалися на виробничих нарадах.
Заклад у достатній кількості забезпечений навчальними програмами та навчально-методичними посібниками, рекомендованими Міністерством освіти і науки для виконання в дошкільних закладах.
У програмово-методичному забезпеченні роботи закладу значне місце відводилося нормативним, директивним документам, інструктивно-методичним матеріалам МОН України, міського відділу освіти; документації закладу; періодичним виданням професійної спрямованості.
Робота з питання щодо  звернень громадян.
З метою забезпечення реалізації та гарантування закріплених Конституцією України прав громадян на звернення до органів державної влади, виконання статті 22 Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
  За 2018/2019 навчальний рік, де було розглянуто 27 звернень. З урахуванням кількості звернень громадян за показниками Класифікатора у порівнянні з минулим навчальним роком розглянуто на 10 заяв менше.  В основному громадяни звертались з питань влаштування дітей до ДНЗ, переводу дитини до іншої групи дошкільного закладу, відрахування дитини з дошкільного закладу, надання довідок працівникам закладу з місця роботи, надання довідок батькам про відвідування їх дітьми закладу, працевлаштування. 
За суб’єктом всі звернення були індивідуальними.
Розроблено та затверджено графік особистого прийому громадян, інформацію розміщено на стенді «ЗДО інформує».
Відсутність факту повторних звернень та скарг обумовлюється вжитими заходами щодо поліпшення ефективності роботи з даного напрямку, а саме:
-  індивідуальний підхід до розгляду звернень  громадян, детальне
вивчення змісту звернення та підбір  доцільних методів, шляхів розв’язання  питань;
-  максимально ефективний розгляд та реакція на усні звернення
громадян;
-  забезпечення максимальної ефективності зворотного зв’язку
(телефонним зв’язком, індивідуальні консультації);
- подолання бар’єру у спілкуванні, взаємопорозумінні з представниками
громадськості, є систематичне відвідування директором масових заходів за участю батьків вихованців;
-  розгляд звернень у максимально короткі строки;
-  якісна підготовка та контроль за отриманням відповіді на звернення;
-  систематичний аналіз роботи із зверненнями громадян, систематизація основних питань за зверненнями;
-  фіксація звернень громадян для виявлення суттєво важливих питань;
- окрема увага до кола питань, що цікавить громадян стосовно діяльності дошкільного закладу.
Всі звернення розглянуто і вирішено позитивно, надано вичерпні відповіді і пояснення. Повторних звернень не надходило.
Річний план за минулий навчальний рік виконано.   
Враховуючи підсумки навчально-виховної роботи за минулий навчальний рік педагогічний колектив дошкільного закладу продовжує спрямовувати свою діяльність у наступному році на вирішення проблеми: «Формування всебічно-розвиненої, духовно-багатої, оптимістично та патріотично налаштованої життєво компетентної творчої особистості дошкільника».  
  Основні завдання ЗДО  на 2019/2020 навчальний рік.
 ЗДО здійснюватиме освітньо-виховний процес у 2019/2020 навчальному році за гуманітарним напрямом. 
  Зміст освітньої роботи у 2019/2020 навчальному році відповідатиме Державному стандарту – Базовому компоненту дошкільної освіти, зокрема його основним концептуальним положенням та вимогам до рівня освіченості, розвитку й вихованості дитини шести років перед її вступом до школи. Реалізація Базового компонента дошкільної освіти забезпечується програмою «Дитина»
  У закладі є проблеми, які потребують вирішення у  найближчий час - завершення термомодернізації фасаду дошкільного закладу із заміною вікон корпус №1, капітальний ремонт даху, поточний ремонт підлоги групи молодшого дошкільного віку, ремонт порогів, заміна газового котла на більш потужний або на котел твердопаливний ( так, як опалювальна площа закладу складає 1 186 м², а діючий котел розрахований на 1 000 м²), асфальтування території закладу, виготовлення пісочниць з кришками та тіньовими навісами в кількості 7 шт
(припис СЕС), Встановлення водонагрівачів у кількості 7 шт.
(припис СЕС), капітальний ремонт електроосвітлювальної системи, заміна системи каналізації




Завідувач                                         О.В.Денисенко