Аналіз методичної роботи 2019/2020н.р.

Аналіз змісту
методичної роботи  2019/20 навчальному році
      Каланчацький ясла – садок №1 «Сонечко» Каланчацької селищної ради
працював відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти, за
освітньою програмою для дітей від двох до семи років «Дитина».
      У своєму складі має 7 груп, з них: 2 групи раннього віку,   2 групи молодшого віку,  2 групи середнього дошкільного віку,  1 групу старшого дошкільного віку  загального типу.
У дошкільному закладі працюють 39 працівників. В складі педагогічного  колективу - 16 педагогів, медичного персоналу - 1 працівник, технічного
персоналу - 22 працівника.
Проатестовано 1 педагог. За результатами атестації педагогу Годунко О.В.. встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст  вищої категорії»
   За наслідками атестації педагоги дошкільного навчального закладу ма­ють такі кваліфікаційні категорії: «спеціаліст вищої категорії» - 2 педагоги, «спеціаліст І категорії» - 1 педагог, «спеціаліст II категорії» - 1 педагог, «спеціаліст» - 3 педагоги, без категорії – 10 педагогів. Це свідчить про професійне зростання педагогічних працівників як, в атестаційний, так і в міжатестаційний період, активний пошук, відбір і використання перспективного педагогічного досвіду, що сприяє самовдосконаленню, вмінню критично аналізувати власну діяльність, розвитку професійної компетентності
    Упродовж навчального року педагогічний колектив дошкільного навчального закладу працював творчо і відповідально. Проводилась чітка систематична робота спрямована на всебічний та гармонійний розвиток особистості. Освітньо - виховний процес був забезпечений необхідним матеріалом, який виготовляли та систематизували педагоги.
    Організація методичної роботи з педагогічними кадрами носить діагностично-прогностичний характер, базується на глибокому аналізу роботи при проведенні навчально-виховного процесу. Діагностування педагогів проводиться систематично за допомогою анкет, діагностичних карт, карток-схем морально-педагогічного клімату в колективі. Цьому питанню постійно приділяється велика увага, що дозволяє вчасно коректувати і надавати методичну допомогу в розв'язанні проблемних завдань і визначенні її форм
    У ЗДО проводилися методичні дні та години, роботу яких було спрямовано на вирішення питань розкриття творчого потенціалу всіх учасників навчально-виховного процесу.
    Планомірно проводилася робота щодо покращення матеріально - технічної бази дошкільного закладу.
    Щоденна робота з організації освітнього процесу мала творчий і пошуковий характер та побудована на діагностичній основі.
    У 2019/2020 навчальному році освітньо - виховна  діяльність  закладу здійснювалась за поставленими завданнями на початку року:
 1. Забезпечення фізичного, психічного і соціального розвитку дітей,  адаптації їх  до змінених умов життя та успішного входження у соціальне середовище шляхом  впровадження у практику уже розроблених і рекомендованих педагогічних  новацій.
2. Активізувати роботу з питань формування комунікативної компетенції   
  дошкільників шляхом використання методів інтерактивної взаємодії.
3.Продовжувати розвивати духовний потенціал особистості дитини дошкільного віку шляхом національно-патріотичного виховання.
4. Забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою в умовах завдань освітньої реформи «Нова українська школа» щодо гармонійного розвитку     особистості дитини
     Методична робота та робота методичного кабінету проводилась таким чином, щоб сформувати професійну компетенцію, збагатити інтереси, задовольнити духовні і професійні потреби педагогів. З метою підвищення теоретичного рівня та фахового зростання колективу були придбані новинки методичної літератури,  проведена передплата на періодичні видання: «Методична скарбничка вихователя», «Палітра педагога».
   Педагогічні працівники підвищували свій фаховий рівень шляхом самоосвіти та участі в методичній роботі дошкільного закладу. Впродовж навчального року проводилися різні методичні заходи - індивідуальні, групові та масові форми роботи, а саме: педагогічні ради, різні види семінарів, педагогічні години і консультації, педагогічні читання, тижні педагогічної майстерності, анкетування, працювали творчі та ініціативні групи, проводився педагогічний моніторинг тощо. Всі ці форми роботи були дієвими та оперативними за рахунок розуміння вихователями актуальності питань, що розглядалися, різнобічного і ґрунтовного аналізу навчально-виховного процесу, його позитивних сторін та невдач, необхідності якісних і суттєвих змін з метою реалізації поставлених завдань. Методичні, організаційно-педагогічні заходи стимулювали творчі пошуки вихователів, сприяли впровадженню сучасних інноваційних та інформаційно-комунікативних технологій в освітній процес
Висока якість різних форм методичної роботи також підсилювалася
впровадженням в них інтерактивних видів роботи: елементів дискусії, ділової гри, тренінгів, презентацій тощо.
З метою зростання професійної майстерності, мотивації педагогів на творчий пошук оригінальних ідей і формування досвіду їх реалізації в дошкільному закладі організовувалися різноманітні конкурси, виставки.
   У 2019/2020 навчальному році на педагогічних радах дошкільного навчального закладу розглядались та вирішувались  питання: «Зміст діяльності і завдання  педагогічного колективу на 2019/2020н.р.».(серпень),  «Формування знань про навколишній світ через різні форми та методи організації дітей» (листопад), «Створення умов для вдосконалення дослідно – експерементальної діяльності» (березень), «Аналіз стану освітньо – виховної роботи  за 2019/2020 н.р.»  (травень).       
    До педагогічних рад були проведені відкриті заходи, а саме, колективні перегляди, під час яких педагоги закладу в практичній діяльності переглянули результати роботи своїх колег, наочно познайомились із методами та прийомами, які вдало поєднанні з вимогами сьогодення, дають прекрасний результат в роботі з дітьми.
    Дієвість роботи педагогічної ради забезпечувалась за рахунок проведення її в інтерактивних формах, активної участі вихователів у підготовчій роботі, співробітництву. Вихователі  мали змогу отримати зростання компетенції в процесі взаємо обміну думками, а також, педради сприяли розвитку ділових рис педагогів та зміцненню навичок творчого вирішення педагогічних завдань. Завжди грамотно і цікаво проводилась підготовка до педагогічних рад. Створювались творчі групи з досвідчених і креативних педагогів, що сприяло підвищенню і активізації творчого і професійного потенціалу вихователів, молоді вихователі мали змогу навчитися та збагатити свій досвід. Організовувались виставки методичної літератури та періодичних видань з відповідної теми, поповнювалась матеріальна та методична база груп та закладу вцілому.
    Семінари – практикуми: «Засоби формування професійної компетентності педагога», «Організація ранкового прийому дітей - важливий аспект фахової майстерності вихователя», «Формування творчої особистості».
    Воркшоп «Соціально-економічна освіта дошкільників-крок в європейське майбутнє»  Мета - удосконалювати систему роботи за програмою соціальної та фінансової освіти «Афлатот». Конкретизувати зміст та завдання освітньої лінії Базового компонента дошкільної освіти «Дитина в світі культури».
    Згідно плану роботи дошкільного закладу на 2019/2020н. р. в період з 01.10. по 31.10 2019р.. в навчальному закладі проходила декада педагогічної майстерності вихователів   «Інноваційний та передовий педагогічний досвід»
    Завдання :
   -   створення  умови для найбільш повного розкриття здібностей, талантів  
       вихователів;
   - розвиток ініціативи та творчого пошуку форм та методів навчання, впровадження яких сприяло б активізації навчально-пізнавальної діяльності дітей;
-     підвищення професійної компетентності педагогів;  
-     впровадження в практику роботи передового педагогічного досвіду.
    У ході декади проведено:
    Методична нарада «Творчість педагога – запорука успіху», Майстер-клас «Педагогічна скринька»,Дискусія «Творчість педагога – складова інноваційної освіти»,  Круглий стіл «Творчість педагога – запорука успіху»,
    Інтелектуальний марафон «Дорога до успіху – знання інтелект  ерудиція»
    МО «Формування комунікативно – мовленнєвої компетенції дітей старшого дошкільного віку»,
    Психолого – педагогічний семінар «Золоті правила виховання творчої  
 особистості»,
    Педагогічний тренінг «Технологія формування креативності особистості»,  
    Педагогічний ринг «Мистецтво  бути творчим педагогом»,
    Науково – методичний семінар «Формування лідерських якостей дошкільників через діалог у процесі активізуального спілкування».
    У форматі «Декада вчителів початкової школи» ОЗ Каланчацький ЗПЗСО №1 
відбулася зустріч вихователів з вчителем Кравченко Л.Д. та випускниками ясел – садка.
    Вихователі відвідали урок з читання за програмою НПП «Інтелект України» в 
першому класі.                                                                                                
   Педагоги   відвідати  вернісаж занять колег.
   Перші спроби до вершин майстерності продемонстрували: молоді вихователі
 Харченко А.В. (група середнього віку)   заняття з розвитку зв’язного мовлення «Яка ти осінь?» з використанням конструктора.. 
   Філіппова Ю.В. (група старшого віку) -  заняття  з використанням сучасних інтерактивних технологій,     інтегроване заняття (грамота + розвиток зв”язного мовлення  з елементами пісочної терапії) «Подорож до пісочної країни»,  комплексне заняття  (розвиток мовлення + логіко-математичний розвиток) з використанням  коректурних таблиць Н.Гавриш «Допоможемо  мишеняткові» (вихователь Кравченко А.А., молодший вік), заняття  з розвитку зв’язного мовлення з елементами народознавства «Калина – символ України» (вихователь Фурлет В.Г., середній  вік; заняття «Всі ми різні, всі ми рівні» (вихователь: Годунко О.В., середній вік) - мета:сприяти розвитку емпатії, поваги до людей з особливими потребами, мотивувати вихованців надавати підтримку дітям з особливими потребами, ознайомити з поняттям «толерантність».                      
    На педагогічній виставці  «Сучасні технології на моїх заняттях – шлях до підвищення якості   освітнього процесу», вихователі  представляли свої розробки та   мотивували обрані ними форми і методи, аналізували їх ефективність та вплив  на результативність освітнього процесу в цілому.
    Годунко О.В.  - добірка  змістовних мультфільмів про   життя та переживання дітей з різними особливостями розвитку: «Мотузки» , «Подарунок», «Перше Різдво», за допомогою яких  легше порушити тему інклюзії та простіше торкнутися складних і болісних питань.
   Харченко А.В. - дидактична гра «Знайди пару та визнач емоцію»,
вправа «Знайди відповідну емоцію» - перенесла присутніх у світ емоції та почуття.
   Мякишева С.І.-  «Ідеї «Веселого гудзика»  та дослід з паперовим ґудзиком.
    Філіппова Ю.В.- дидактичні ігри з сенсорики на розвиток пізнавальної сфери; формування вміння мислити самостійно, творчо, зосереджувати, розподіляти та переключати увагу, запам’ятовувати та відтворювати; знаходити нестандартні рішення..
     Кравченко А.А. - інформаційно – ігрове поле коректурної  таблиці.
    Столярчук Н.О., практичний психолог,  дидактичний посібник «Чарівний парашут». 
   Педагоги ЗДО підвищують свій фаховий та професійний рівень займаючись самоосвітою, згідно річного плану.  
    Підвищенню професійної компетентності педагогів та результативності освітньо - виховної роботи з дітьми дошкільного віку сприяє активна участь педагогів дошкільного закладу в методичній роботі закладу. Систематичне відвідування методичних об'єднань, що відбувалися в дошкільних навчальних закладах району.
    Підвищили кваліфікацію під час онлайн конференції «Інклюзивна освіта: рівні умови для всіх»,  «Реалізація національно – патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти» (2019р.), «Лекбук у роботі вихователя та вчителів початкової школи»(2020р). (Годунко О.В.).
     Радіонова Л.П. пройшла 6-годинний курс «Цифрові навички для вчителів» і здала фінальне тестування на Національній  онлайн-платформі з цифрової грамотності. ( 2020р.)
     Дистанційно підвищили кваліфікацію під час вебінарів : «Ігрові онлайн-ресурси   в дистанційному навчанні: граючись навчаємо» за напрямами «ІКТ», «Практичні прийоми», «Методичні розробки для навчання та розвитку дітей дошкільного віку», «Розвиток соціальних навичок у дітей: Ігри та вправи», «Розвиток уяви в різні вікові періоди. Практикум», «Роль казки у розвитку та вихованні дитини дошкільного віку. ТРВЗ-інструменти»,«Як підвищити самооцінку дитини: ефективні ігрові прийоми» (Овдієнко І. О);
«Реалізація національно – патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти» (2019р.), «Лекбук у роботі вихователя та вчителів початкової школи»(2020р). (Годунко О.В.); «Організація навчання та дозвілля під час карантину:корисні матеріали на допомогу педагогу»( vseosvita. ua),«Як зберегти психічне здоров'я в умовах соціальної ізоляції» (vseosvita. ua),«Форми та методи подання матеріалу в умовах дистанційного навчання»,«Роль казки у розвитку та виховання дитини дошкільного віку ТРВЗ-інструменти» ( vseosvita. ua), «Розвиток творчих здібностей дошкільників засобами ТРВЗ (робочі кейси)» (vseosvita. ua ).(Мякишева С.І.); «Розвиток творчих здібностей дошкільників засобами ТРВЗ, «Створення та ведення блогу на платформі «vseosvita. ua», «Формування екологічної свідомості дошкільника. Форми та методи» (2020, Кравченко А.А.);« Як адаптуватися до життя та навчатися в умовах карантину»(2020), « Методичні розробки для навчання та розвитку дітей дошкільного віку»(2020), «Розвиток уяви як складової творчого мислення молодших школярів» (2020), « Ігри та завдання для формування мовленнєвої компетентності НУШ»(2020), « Ігри та завдання для формування мовленнєвої компетентності НУШ»(2020) «Стилі виховання: як виховувати дітей?»(2020),  веб-курси «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти» (2020), «Недискримінаційний підхід у навчанні» (2020) (Філіппова Ю.В.); «Адаптація дитини. Новий колектив» (2019.), «Розвиток імпресивного мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями» (2020.), «Розвиток уяви як складової творчого мислення молодших школярів» (2020), «Розвиток уяви в різні вікові періоди. Практикум» (2020.),  «Ігрові педагогічні прийоми: як пробудити в учнів інтерес до навчання?» (2020.), «Підвищення рівня цифрової грамотності педагогічних працівників. Можливості платформи «Всеосвіта» для дистанційного навчання» (2020); «Роль казки у розвитку та вихованні дитини дошкільного віку. ТРВЗ – інструменти» (2020.), «Дистанційне навчання: інструменти для отримання миттєвого зворотного зв’язку» (2020р.); «Як обрати стиль спілкування з дитиною в умовах сьогодення. Прийоми ефективної взаємодії» (2020); «Лепбук як інструмент реалізації практичного та творчого навчання» (2020); «Особливості організації фізичного розвитку дошкільника» (2020); «Рефлексивне оцінювання в освітньому процесі як ресурс особистісного розвитку» (2020) (Харченко А.В).
    Методичні розробки: сценарій свята для випускників ЗДО «Стиляги шоу»,заняття для дітей середнього дошкільного віку «Всі ми рівні,всі ми різні» (2019р.) розміщені на сайті vseosvita.ua, (Годунко О.В.); «Дидактична гра з математики: «Кольорові рахункові палички»» (2020 р.); «Вправа з лего на занятті навчання грамоти» (2020 р.) (Харченко А.В.), «Дитина вдома. Побутові небезпеки», : «Вітаміни для дитини» (Овдієнко І.О.); авторський матеріал «Майстер – клас – як новий формат співпраці з батьками» (2020р.) - naurok. com. ua  (Годунко О.В.)
    Колектив та вихованці дитячого садка  учасники: Всеукраїнської  благодійної акції «Серце до серця» (2019-2020р.), Всеукраїнського заняття доброти «Гуманне  та відповідальне ставлення до тварин» (І.ІІ тур,2019-2020р.);обласних науково – методичних семінарів: «Формування у дітей загальнолюдських цінностей у контексті гуманізації педагогічного простору сучасного закладу дошкільної освіти» (2019р) (Годунко О.В., Радіонова Л.П.),«Нетрадиційні техніки малювання як засіб розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку» (2019р), «Впровадження парціональної програми «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» в освітній процес закладу дошкільної освіти» (2019р.) (Годунко О.В., Радіонова Л.П.),  «Використання методик раннього розвитку дитини в умовах закладу дошкільної освіти» (2020) (Мякишева С.І.); Всеукраїнського науково-практичного онлайн-семінару   «Підвищення кваліфікації: виклики та реалії сьогодення»  (2019, Кравченко А.А.)
   На належному рівні проводилася спільна робота педагогів дошкільного закладу ОЗ Каланчацький ЗПЗСО №1 
   Обговорювалися питання наступності в роботі дошкільного закладу та школи, проведено аналіз успішності випускників ЗДО, піднімалися питання психологічної готовності дітей шестирічного віку до навчання в школі; старші дошкільники ЗДО відвідували школу, де знайомилися з її територією і приміщеннями. Вихователі старших груп  Глюс С.О., Харченко А.В.,  працювали над розвитком пізнавальних процесів, зв'язного мовлення, мотиваційної готовності дітей до навчання в школі. Із педагогічним колективом  школи і педагогами дошкільного закладу протягом багатьох років відбувається спільна педагогічна та виховна робота, яка ведеться в напрямку обміну досвідом і інформацією, щодо майбутніх першокласників. Це сприяє легкій адаптації дітей в школі та виступає сильною мотивацією до навчання.
   Упродовж навчального року здійснювалось вивчення стану життєдіяльності дошкільників: листопад: «Формування знань про навколишній світ через різні форми та методи організації дітей», січень: «Стан застосування дослідно – ексиерементальної діяльності дітей». Результати перевірок зазначені в довідках  по закладу.
    Вихователі  вікових груп  у вересні, травні проводили моніторингове відстеження заняття з різних розділів освітньої програми «Дитина». Моніторинг показав достатній рівень роботи педагогів по засвоєнню програмових вимог, в результаті чого якісний рівень знань дітей істотно змінився у порівнянні з початком навчального року.
   Найбільше уваги приділялося дітям шостого року життя. Вихователі групи проводили обстеження дітей старшого дошкільного віку. Наслідки обстежень та підсумкових занять свідчать, що у більшості випускників розвинене диференційоване сприймання, логічне мислення, володіння розумовими діями аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, групування тощо необхідних для свідомого засвоєння знань про навколишній світ. Діти уміють розв'язувати нескладні логічні та математичні задачі, виділяти звуки, розрізняти просторові і кількісні відношення речей. Це свідчить про належний рівень розумової готовності до навчання в школі. Під час перевірки готовності  дітей до навчання в школі було виявлено, що малюки мають на високому рівні (61%) розвинуті психічні процеси, добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів; середній (51%) і достатній (49%) рівень працездатності; середній (40%) і достатній (60%) рівень розумової активності; сформовані навички навчальної діяльності (89%); діти мають середній і достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків; на середньому рівні розвинуті дії мислення: серіація, класифікація, абстрагування; в дітей сформована мотивація до шкільної діяльності – 86%, внутрішня позиція учня – 85%, (високий та середній рівень).   Протягом всього навчального року в групі планомірно проводилась гурткова робота  спрямована на розвиток творчих здібностей дошкільників у гуртку «Умільці».
      Більшість дошкільників мають  певний запас знань і уявлень про навколишній світ,  емоційно-вольові та соціально - комунікативні навички. Окрім того мають достатній рівень сформованості сприйняття (оперування сенсорними еталонами: кольором, формою, величиною), зорово – моторні координації (вправність дрібних рухів руки дитини, особливо у поєднанні із зоровим сприйманням), здатні оперувати певними предметно-кількісними відношеннями (порівняння предметів, орієнтація у просторі та ін.).
  . Достатній запас слів. Володіють граматичною будовою мовлення та навичками спілкування. Використовують у мовленнєвій практиці етичні засади спілкування. Встановлюють контакт з однолітками та дорослими.
     Керують своєю поведін­кою, емоціями, вмінням переключати увагу з одного предмета на інший, стри­мувати свої імпульси, докладати зусилля для виконання завдання та інше.
     Загальний рівень працездатності дітей відповідає віковим особливостям.
     Високий рівень – 15% (4 д.), достатній  - 42% (11 д.), середній – 35% (9д.), початковий – 8% (1 д.).
    Рівень компетенцій дітей раннього віку за освітніми лініями на кінець року підвищився.
   Одним із найважливіших завдань в групах  раннього віку залишається розвивальна робота, яка будується не за принципом розвитку окремих психічних процесів, а скерована на загальне, максимально різнобічне ознайомлення малюка зі світом предметів, людей і стосунків, у процесі чого відбувається поступовий розвиток, удосконалення та ускладнення всіх психічних процесів. Тому необхідно продовжувати створювати розвивальне предметне середовище, яке сприятиме розвитку діяльності дитини і стимулюватиме її. Педагогам слід забезпечувати умови для насиченого мовленнєвого діалогічного контакту, що сприятиме розширенню й удосконаленню пасивного та активного словника.
    Результати педагогічного обстеження дітей молодшого віку показали, що за  освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти, в середньому, діти досягли достатнього рівня розвитку. В дітей сформовані культурно - гігієнічні навички, рухові уміння та навички, фізичні якості. Вихованці із задоволенням беруть участь у ігрових вправах, рухливих іграх, вправах рухливого характеру, намагаються дотримуватись норм товариських та доброзичливих взаємовідносин з однолітками. Показали вміння уважно слухати художні твори, розуміти зміст, відповідати на запитання. Усвідомлюють поняття «Сім'я», знають своє ім'я, імена батьків, друзів, вихователів,  назву країни, селища, вулиці, де вони мешкають. Для подальшого розвитку знань, умінь, та навичок вихованців необхідно створювати умови для розвитку активного мовленнєвого середовища та формування фізичних якостей дітей.
     Діагностування  дітей середнього віку показали, що у дітей сформовано основні фізичні якості, рухові уміння, оздоровчі навички та навички безпечної життєдіяльності. Діти показали достатній рівень у формуванні соціально визнаної поведінки, в умінні орієнтуватись у світі людських взаємин. Мають уявлення про живі організми і природне середовище, взаємозв'язок природних умов, рослинного та тваринного світу. На достатньому рівні в дітей  розвинені творчі здібності, сформовані елементарні трудові, художньо-продуктивні навички. Малята показали самостійність, ініціативність, організованість у ігровій діяльності. Результати діагностики дітей за освітньою лінією «Мовлення дитини» показали, що більшість дітей мають середній рівень. Це зумовлено, в більшій мірі тим, що сучасні батьки мало часу приділяють спілкуванню з дітьми. Більшість свого часу діти проводять за технічними засобами (телевізор, комп'ютер тощо). Педагогами навчального закладу проводились консультації, бесіди, надавались поради щодо організації сумісної з батьками діяльності дитини.
    Робота   практичного  психолога здійснювалася відповідно до основних напрямків роботи - психодіагностика індивідуальна, психодіагностика групова, освітньо - просвітницька, корекційно  – розвивальна індивідуальна та групова  робота. Під час занять використовувалися  різні форми та прийоми роботи як  з вихованцями так і з вихователями: тренінгові вправи, робота в групах, рольові ігри , рефлексія, вправи «Вільний мікрофон» тощо.
Проводилися вправи, ігри  на створення позитивного психологічного клімату у групах, відпрацьовування навичок розуміння інших людей,  себе; досягнення  згуртованості групи,  а також  розвиток умінь самостійно працювати  у невеликих групах;  розвиток комунікативних рис;  розуміти свої емоції і вміти їх проявляти тощо. 
   Індивідуальною діагностикою-  охоплено 120 вихованців і 12 вихователів;   консультуванням: індивідуальнним - 12 вихователів  і 10 батьків, груповим - 12 вихователів; профілактика: індивідуальна -    12 вихователів та 7 батьків, групова -   24 вихованця, 13 вихователів та 22 батьків; корекційна індивідуальна -  7 вихованців. До  групових корекційно-відновлювавльних та розвивальних заняттях  залучено 108 вихованців.
Проведено ділові ігри, тренінги - охоплено  22  вихователя, просвіта - 84 вихованці ,13 вихователів, 26 батьків.
   На сучасному етапі розвитку дошкільної освіти проблеми сімейного виховання не можна відокремлювати від дошкільної освіти. Тому педагогічний колектив будує свою роботу по вихованню дітей в тісному контакті з сім'єю, а також з сім'ями, діти яких не відвідують дошкільний заклад. Педагогічний колектив сприяє підвищенню педагогічної компетентності батьків, щодо розуміння закономірностей розвитку дитини, питань навчання і виховання дошкільнят через проведення днів відкритих дверей, науково - практичних семінарів, творчих звітів, батьківських зборів, тижневиків педагогічної майстерності вихователів, оформлення батьківських куточків, підготовку усних журналів для батьків.
Пропагується серед батьків здоровий засіб життя через зустрічі за «круглим столом» з вихователями,  практичним психологом. Залучаємо батьків до активної участі в заходах, що проводяться в дошкільному закладі, які передбачають співробітництво, співтворчість вихователів, дітей і батьків. Готуємо свята, розваги, здійснюємо не медикаментозне оздоровлення дітей соками, травами тощо. У вікових групах естетично оформлені візитки кожної групи, батьківські куточки, є виносна агітація для батьків.
   У позитивну сторону змінилась модель взаємодії педагогів з батьками, підвищився рівень педагогічно-батьківської обізнаності. Підвищився рівень психологічної обізнаності батьків, змінилась тематика звернень батьків та стиль спілкування в системі: батьки - педагоги. Рівень взаємодії ДНЗ та батьків став активніше - батьки вихованців стали брати активну участь у спільних заходах дошкільного закладу і родини.
   Завдяки спільній праці співробітників та батьків зроблений косметичні ремонти групових приміщень.  Педагоги  з батьками пофарбували споруди та обладнання на ігрових ділянках і спортивному майданчику.
   Педагоги дошкільного закладу підтримують тісний зв'язок з іншими соціокультурними об'єктами селища: здійснюють екскурсії в пожежну частину, музей,  школу, дитячу бібліотеку, світлицю.
З метою охоплення дітей дошкільного віку організованою освітою в дошкільному закладі діє консультпункт «Сімейний ліцей». Проведені зустрічі за «Круглим столом»: «Будьмо знайомі», «До садочка з бажанням», на яких розглядалися питання доцільності дошкільної освіти, надавалася педагогічна та психологічна допомога батькам щодо адаптації до садка. Пропозиції педагогам по взаємодії з родинами: батькам брати участь у святах, фізичних розвагах та інших заходах; рекомендувати педагогічну літературу для батьків, організувати в сім'ї куточки книги для малюків.
    У закладі  функціонує сайт та сторінка facebook у соціальній  мережі. На сайті я розміщено нормативні документи, які регламентують роботу ЗДО, програмне забезпечення, надаються методичні рекомендації щодо виховання дошкільнят, пропонуються довідково-інформаційні матеріали, висвітлюються проведені методичні заходи, надаються методичні матеріали, мультимедійні презентації та фотозвіти тощо.
   Проводилася робота  у весняний період з дітьми та батьками дистанційно – через спільну групу в мережі Viber.
   Освітня робота під час карантину. регламентувалась листом Міністерства освіти і науки від 23 квітня 2020 року №1/9 – 219 «Щодо організації роботи закладів дошкільної освіти в умовах карантину» та додатком до зазначеного листа, керувались  постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. №211 “Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОУГО-19, спричиненої коронавірусом 8АІ18-СоУ-2” (із змінами, внесеними 16 та 25 березня 2020 року), абзацом другим пункту 3.2 розділу III Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06 жовтня 2010 р. № 930, наказом Міністерства освіти і науки України від 16 березня 2020 р. № 406 (із змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 26 березня 2020 р. № 458).
    Постало  питання щодо забезпечення освітнього процесу під час карантину. У вирішенні цих питань допомогли «Методичні акценти від  Катерини Крутій щодо організації дистантної освіти дошкільників».
    На основі  матеріалів відбувся дистанційно круглий стіл « Який зміст вкладаємо в поняття «дистантна освіта» та «дистанційне навчання дошкільнят?». Що дало  змогу педагогам визначитись в якому напрямку рухатись далі, на чому акцентувати увагу.
   Таким чином, аналіз роботи ЗДО за навчальний рік показав, що обрані форми і методи, об'єднані зусилля адміністрації та педагогічного колективу позитивно впливають на результативність роботи з кадрами та досягнення дітей. Річний план за минулий навчальний рік виконано.
   Роботу педагогічного колективу за минулий навчальний рік оцінено як задовільну.
   Освітньо - виховна робота проходила згідно вимог освітньої програми «Дитина» та закону України «Про дошкільну освіту».Велася робота щодо, вдосконалення методичної роботи з педагогічними кадрами: створення умов для активізації творчого потенціалу педагогів, впровадження в практику роботи дошкільного закладу інноваційних технологій. Велика увага приділялась проведенню заходів щодо запобігання дитячого травматизму.
    Аналізуючи узагальнені результати обстеження дітей п’ятого року життя, можна відмітити, що на кінець 2019/2020 навчального року збільшився відсоток дітей, у яких проявляються показники компетентності з різних видів життєдіяльності на високому рівні, але залишається відсоток дітей у яких ці показники на низькому рівні. Потребує активізації робота над формуванням компетенцій з освітньої лінії «Дитина у соціумі» та «Мовлення дитини».
    Потребують подальшого вдосконалення: підвищення рівня професійної майстерності і інноваційної культури педагогів як важливого чинника в реалізації Базового компонента дошкільної освіти через впровадження різноманітних технологій, формування національної свідомої, творчої, життєво компетентної особистості; психолого-педагогічної культури батьків вихованців ЗДО.
   Пріоритетними  у сфері матеріально-технічного забезпечення освітньої діяльності груп залишається обладнання та оснащення педагогічного процесу, створення методичного забезпечення освітньої програми та поповнення фізкультурно-оздоровчої бази.
  Основні питання в наступному навчальному році :
       1. Забезпечення фізичного, психічного і соціального розвитку дітей,  адаптації їх    
       до змінених умов життя та успішного входження у соціальне середовище шляхом   
       впровадження у практику уже розроблених і рекомендованих педагогічних  
       новацій.
      2. Активізувати роботу з питань формування комунікативної компетенції     
      дошкільників шляхом використання методів інтерактивної взаємодії.
     3. Продовжувати розвивати духовний потенціал особистості дитини дошкільного   
     віку шляхом національно-патріотичного виховання.
     4. Забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою в умовах    
     завдань освітньої реформи «Нова українська школа» щодо гармонійного розвитку    
    особистості дитини.