ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

   














                                                                
  
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА
Каланчацького ясел – садка №1 «Сонечко»
Каланчацької селищної ради 2020/2021 н.р.
  
Загальні відомості про
Каланчацький ясла – садок №1 «Сонечко Каланчацької селищної ради Херсонської області

Повна назва дошкільного закладу
(за Статутом)
Каланчацький ясла – садок №1 «Сонечко Каланчацької селищної ради Херсонської області

Індефікаційний код дитячого дошкільного закладу
31827671
Юридична адреса
75800 смт Каланчак, вул..Маличенка,1
Номер телефону
0992318053
Електронна адреса
 sone4ko sadok@ uker net
Прізвище, імя, по батькові завідувача дитячого дошкільного закладу
Денисенко Оксана Володимирівна
Дата створення дитячого дошкільного закладу
 Квітень 1975року
Проектна потужність
141 місць
Кількість груп
Функціонує 7 вікових груп:
 2 групи  раннього віку, 
 2 групи  молодшого дошкільного віку,
 2 групи  середнього дошкільного віку,
 1  група   старшого дошкільного віку.
Напрям роботи
 Напрям роботи – гуманітарний  з проблеми «Формування первинного цілісного образу навколишнього предметного світу дошкільнят шляхом активної взаємодії з оточуючим середовищем»

Режим роботи дитячого дошкільного закладу
Заклад працює 10.5 годинним режимом роботи з 7.00 до 17.30

       Зміст

1
Загальні положення Освітньої програми дошкільного закладу
4
2
Завдання на  2020 / 2021 навчальний рік
5
3
Права та обов'язки здобувачів освіти
5
4
Умови забезпечення якості  дошкільної освіти
4.1. Кадрове забезпечення
4.2.Середовище ЗДО
6


5
Портрет випускника
8
6
Наступність ЗДО та ЗЗСО
8
7
Структура  навчального року
9
8
Навчальне навантаження
10
9
Форми планування роботи з дітьми
12
10
Гурткова робота
13
11
Використання інноваційних методик та технологій
14
12
Моніторинг якості наданих освітніх послуг
14
13
Програмно-методичне забезпечення освітньої програми.
15
14
 Модель діяльності психологічної служби
15


      1. Загальні положення Освітньої програми дошкільного закладу
       Програма розроблена відповідно до вимог законів України «Про освіту», 
    «Про дошкільну освіту» Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) та 
Концепції Нової української школи
       Освітня діяльність в дошкільному навчальному закладі у 2019/2020 навчальному році  організована відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Указу Президента України від 13.10.2015 №580/2015 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 №641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 №305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 №446), листів Міністерства освіти і науки від 03.07.2009 №1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах», від 27.09.2010 №1/9-666 «Про організацію роботи з дітьми п’ятирічного віку», листа Міністерства освіти і науки України від 13. від 02.07.2019 №1/9-419 «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах», листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.2010 №1, 4/18-3082 «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільних навчальних закладах», власного статуту та інших нормативно-правових документів в сфері освіти.
Робота Каланчацького ясла-садка №1 «Сонечко» спрямована на надання якісних освітніх послуг населенню. Для цього педагогічний колектив закладу використовує в освітньому процесі найкращий досвід педагогів України, інноваційні методики та технології, але спирається на народні традиції виховання дітей.
Злагоджена робота колективу сприяла створенню власної системи освітньої діяльності, яка має позитивні результати. Про це свідчать  результати моніторингових досліджень рівня розвиненості та навченості дітей старшого дошкільного віку та дітей-випускників закладу, що навчаються в перших класах ОЗ «Каланчацький заклад повної загальної середньої освіти №1» селища.
Важливим засобом реалізації призначення ЗДО «Сонечко» є підвищення професійного рівня педагогів закладу, що відбувається за декількома напрямками:
- курсова перепідготовка педагогів ЗДО;
- самоосвіта;
- активні та інтерактивні форми роботи з педагогами тощо.
Одним з головних засобів реалізації призначення ЗДО «Сонечко» є організація роботи з батьками вихованців. Для налагодження тісної співпраці з дорослими в закладі плануються та систематично проводяться відповідні заходи:
- батьківські збори з використанням інтерактивних форм роботи (круглий стіл, ділова гра тощо);
- консультації;
- пам’ятки поради в групових роздягальних кімнатах;
- тестування, анкетування тощо.
Створення відповідних умов для повноцінного розвитку та комфортного перебування дітей у закладі забезпечує адміністрація. За можливістю та за наявністю відповідного фінансування ведуться ремонтні роботи та оновлюється розвивальне середовище, що є важливим засобом його призначення закладу. 
2.Завдання на  2020 / 2021 навчальний рік
1. Забезпечення фізичного, психічного і соціального розвитку дітей,  адаптації їх до змінених умов життя та успішного входження у соціальне середовище шляхом впровадження у практику уже розроблених і рекомендованих педагогічних новацій.
 2. Активізувати роботу з питань формування комунікативної компетенції дошкільників шляхом використання методів інтерактивної взаємодії.
3. Продовжувати розвивати духовний потенціал особистості дитини дошкільного віку шляхом національно-патріотичного виховання.
4. Забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою в умовах завдань освітньої реформи «Нова українська школа» щодо гармонійного розвитку особистості дитини
2.1.Шляхи реалізації завдань:
-         Використання інноваційних технологій;
-         Взаємодія з батьками;
-         Особистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця;
-         Блочно-тематичне планування освітнього процесу;
-         Забезпечення наступності дошкільної та початкової ланок освіти
-         Здійснення  моніторингу якості надання освітніх послуг.
3. Права та обов'язки здобувачів освіти
Здобувачі освіти мають право на:
·         розвиток, навчання та виховання;
·         індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, методів і засобів навчання;
·         якісні освітні послуги;
·         справедливе та об’єктивне оцінювання результатів розвитку;
·         відзначення успіхів у своїй діяльності;
·         безпечні та нешкідливі умови перебування в закладі;
·         повагу людської гідності;
·         захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
·         участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;
·         інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
Здобувачі освіти зобов’язані:
·         виконувати вимоги освітньої програми, дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів розвитку, передбачених стандартом освіти - Базовим компонентом дошкільної освіти України;
·         поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
·         відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
·         дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку.
Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти (Статут Каланчацького ясла-садка №1 «Сонечко»).
Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України. 
/Згідно з Законом  України «Про освіту», що набрав чинності 28.09.2017 /
4. Умови забезпечення якості  дошкільної освіти
4.1. Кадрове забезпечення
Якість надання освітніх послуг передбачає наявність кваліфікованих кадрів. У 2019/2020 н.р. в ЗДО «Сонечко» працюватимуть відповідно педагогічні працівники та старша медична сестра

4. 2. Середовище ЗДО
Потужним чинником дитячого розвитку є соціокультурне оточення. Кожна дитина у своєму розвитку зазнає безсумнівний вплив сім'ї, її побуту, культурних уподобань, форми зайнятості старших і змісту сімейних дозвіль. 
           В ЗДО «Сонечко» велика увага звертається на організацію роботи з батьками вихованців у розрізі вивчення їх національної приналежності, культурних вподобань, залучення до спільного дозвілля з дітьми в ЗДО, надання практичних порад щодо розвитку та виховання дітей тощо.
Педагоги розмовляють українською мовою, володіють знаннями про культурну ауру рідного краю, селища, що дає свій відбиток на спілкування з дітьми, організацію освітньої діяльності.
Запланована робота по взаємодії з іншими соціальними закладами:
- ЗО «Каланчацький ЗПЗСО № 1»  як забезпечення наступності між дошкільною та початковою ланками освіти;
- краєзнавчий музей, дитяча бібліотека тощо - ознайомлення з соціумом;
- Козацьке товариство Прогнойської Паланки Херсонського Коша українського козацтва - ознайомлення з рідним краєм, народними традиціями.
Предметно-розвивальне середовище в ЗДО відповідає вимогам. Створення сприятливого для розвитку оточення  в закладі включає в себе розумну і красиву організацію простору і його елементів: дитячі іграшки, дитячі меблі, дитячі книжки, дитячі малюнки тощо. Дітям доступні всі функціональні елементи простору закладу, що спонукає їх до активної предметно-практичної діяльності, прояву творчості, креативності. В групових кімнатах простір поділено на окремі осередки, які пов’язані між собою. Наповнення осередків перед початком навчального року змінено згідно з віковими особливостями дітей конкретної групи. Пов'язано це з тим, що матеріали, складність та доступність їх утримання повинні відповідати сьогоднішнім закономірностям та особливостям розвитку дітей даного конкретного віку і враховувати ті особливості зон розвитку, які характерні знову ж таки сьогодні кожній окремій дитині.
         Компоненти розвиваючого предметного середовища в ЗДО включають не тільки групові приміщення, а й інший функціональний простір - музично-спортивний зал, прогулянкові майданчики, інші структурні компоненти  тощо.
5. Портрет випускника  
         Визначення основних концептуальних засад організації життєдіяльності дошкільного закладу зумовлює потребу чіткої вибудови  моделі дитини – випускника в контексті ціле покладання.
         З огляду на чотири основні сфери життєдіяльності, визначені в Базовому компоненті дошкільної освіти:  природа, культура, я та інші, я - сам, установлюємо основну думку, відчуття, які ми маємо сформувати у наших дітей - ти - частина природи, повинен знати її, підкорятись її законам; водночас ти - час­тина культури, яку потрібно навчитись цінувати та збагачувати; ти - частина соціуму, отже, важливо навчитись жити в гармонії зі світом людей, опанувати його закони.
         Ознайомлюючи дітей зі світом природи, ми вбачаємо свою місію у:
формуванні цілісного уявлення про цей світ;
 формуванні еко­логічного мислення, що стимулює до активних дій;
 формуванні життєвої позиції.
        Ознайомлюючи зі світом культури, ми:
формуємо системні уявлення про ту частину культури, яка існувала й існує поза життям конкретної людини;
виховуємо відповідальне ставлення до світу культури, який дитина має збагатити, примно­жити, розвиваючись й удосконалюючись через доступні види й форми діяльності .
       Соціальний розвиток дитини відбувається під впливом оточуючого середовища та соціального виховання, спрямованого на засвоєння за­конів соціуму, принципів людського буття, прийняття кодексу прав та обов'язків стосовно себе та інших.  Дитина, зростаючи, поступово освоює соціум: спочатку найближче оточення, яке становлять родина, близькі дитині люди, що перебувають поряд. Закони буття, засвоєні в сімейному вихованні, стають підґрунтям в освоєнні наступного шару, входженням дитини у віддалений, хоча ще досить близький, зрозумілий, більш широкий світ, в якому чинні нові закони, де в житті доводиться стика­тися з різними людьми, які виконують різні соціальні ролі. Поступово збагачується світогляд дитини, коли вона ознайомлюється з широким, великим світом, опановуючи первісні знання суспільно-політичного, географічного, культурознавчого змісту.
       Становлення особистості дошкільника відбувається в соціальних стосунках під час опанування предметного й природного світу.  Завдання педагогів і батьків — забезпе­чити активну соціальну практику для особистісного зростання, під час якої дитина вчитиметься розуміти й соціально адекватними способами виражатиме свої емоції, усвідомлюватиме свої потреби, обстоюватиме свою позицію, розумітиме свої можливості.

              6. Наступність ЗДО та ЗЗСО

       Випускники ЗДО «Сонечко» в подальшому мають змогу за місцем проживання навчатися в закладах загальної середньої освіти № 1 та № 2.
        Між вищевказаними ЗЗСО та ЗДО «Сонечко» укладено угоди про співпрацю та складено плани наступності на навчальний рік, які схвалено педагогічною радою закладу.  Завідувач ЗДО «Сонечко» затвердила плани, директори  закладів загальної середньої освіти погодили їх.
Планами наступності передбачено зміст роботи на навчальний рік за такими напрямками роботи як:
1.      Робота з кадрами (спільні заходи, консультування)
2.      Робота з батьками (конкурси, виставки, спільні батьківські збори, засідання батьківського комітету, дні відкритих дверей, зустрічей з цікавими людьми,  концерти, свята, фестивалі, пам’ятки-поради, консультації)
3.      Робота з дітьми (екскурсії, читання художньої літератури про школу; бесіди з дошкільниками про навчання в школі; надання інформації про життя дітей-школярів через спостереження за їх діяльністю, бесіди, міні-заняття )
4.      Робота психолога (проведення моніторингу рівня сформованості життєвої компетентності згідно з вимогами освітніх ліній Програми «Дитина» дітей старшого дошкільного віку, психолого-педагогічного консиліуму в групах дітей старшого дошкільного віку з питання готовності дітей до навчання в школі, моніторингу успішності випускників ЗДО тощо) 
5.      Управлінська діяльність (забезпечення наступності в роботі дитячого садка та школи, як умови розвитку індивідуальності від 3-7 років, виконання плану наступності  ЗДО «Сонечко»)

                 7. Структура навчального року

Відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад у дошкільному навчальному закладі 2020/2021 навчальний рік починається 1 вересня, закінчується 31 травня наступного року, оздоровчий період триває з 1 червня по 31 серпня.
Загальна тривалість канікул, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, складає 115 днів: літні – 90 календарних днів, осінні – 5 календарних днів, зимові – 10 календарних днів, весняні – 10 календарних днів. У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча та художньо-естетична робота.

          Протягом навчального року буде функціонувати 7 вікових груп, із них:1 група  раннього віку,  2 групи  молодшого дошкільного віку, 2 групи  середнього дошкільного віку, 2  групи   старшого дошкільного віку.
          Організація життєдіяльності дітей в дошкільному закладі забезпечується через різні форми роботи з дітьми дошкільного віку відповідно до вимог чинних нормативних документів.
           Завдання освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти реалізуються через різні форми організації життєдіяльності дошкільників, у тому числі заняття.
           Організована навчально-пізнавальна діяльність дітей у формі занять планується переважно на першу половину дня. Допускається проведення деяких занять у другій половині дня. Це стосується занять з фізичної культури, образотворчої діяльності тощо. Такий підхід дозволяє більш рівномірно розподілити інтелектуальні, психоемоційні й фізичні навантаження на дітей упродовж дня, ефективніше використати періоди максимально високої розумової активності й працездатності для засвоєння складнішого програмового матеріалу, підвищення продуктивності інтелектуальної діяльності.
         Під час освітнього процесу для дітей організовується навчально-виховна зайнятість різних форм. В залежності від спрямованості змісту проводяться заняття таких типів: предметні, інтегровані, комплексні; відповідно до дидактичних цілей: на формування нових знань (предметні, навчально-ігрові, навчально-пізнавальні), на закріплення засвоєних знань (інтегровані, комплексні, навчально-ігрові, сюжетно-ігрові, ігрові), контрольно-оціночні (інтегровані, комплексні, предметні, заняття-змагання, вікторини, конкурси, турніри); за способом організації: групові, підгрупові, індивідуальні.
         Планування освітнього процесу здійснюється за блочно-тематичним принципом. Рівномірно розподіляються види активності протягом дня в залежності від бажань та інтересу дітей. Реалізація блочно-тематичного принципу дає можливість забезпечити максимальний ефект засвоєння навчального матеріалу, високий рівень пізнавальної активності дітей, розвиток їх творчого потенціалу, розвиток здібностей та вміння дошкільників самостійно, активно пізнавати довкілля. Крім спеціально організованої навчально-виховної зайнятості передбачається самостійна діяльність дітей: продуктивна праця, художня діяльність, гра, спілкування та інші. За планом вихователя здійснюється індивідуальна робота з дітьми.
         Тривалість занять становить:
   Тривалість перерв між заняттями – 10 хвилин.

   8.Навчальне навантаження
         При визначенні навчального навантаження в ЗДО «Сонечко» було враховано Наказ МОН України «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» від 20.04.2015  № 446.           

* - фізичне виховання проводиться щоденно, протягом дня: 1 заняття проводиться в час за вибором вихователя на свіжому повітрі, 2 заняття – у приміщенні, 1 раз на тиждень – пішохідний перехід.
** - 1 заняття на тиждень з художньої літератури буде проведено за рахунок кількості таких занять: художньо-продуктивної діяльності у середній та старшій групах, розвитку мовлення у І та ІІ молодший групах.
Художньо-продуктивна діяльність, передбачає заняття з музичної, образотворчої діяльності, художньої літератури. Театралізована діяльність може бути присутня протягом дня як самостійний вид діяльності, чи включена у різні заняття для реалізації їх програмових завдань.
Художня література: одне заняття на тиждень може бути проведено за рахунок кількості таких занять: художньо-продуктивна діяльність у середній та старшій групах, розвитку мовлення у II молодшій групі, інтегруватися у вище названі заняття в групах I молодшій групі.
Гурткова робота проводяться у II половину дня, не перевищує гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільному навчальному заклад

Згідно з  нормативним документом  складено перелік форм роботи з дітьми, що не виходить за визначені ним межі навчального навантаження.

9. Форма планування роботи з дітьми
      При організації роботи ЗДО «Сонечко»  працівники керуються планом роботи закладу  
на 2020/2021 навчальний рік, який розглядається на педагогічній раді та схвалюється нею, 
затверджується керівником закладу.
     Форма планування освітньої діяльності - за освітніми лініями Базовий компонент
дошкільної освіти України.
Вихователі планують роботу з дітьми використовуючи 2 види планів: перспективний та календарний. Кожна група планує роботу з дітьми враховуючи їх вікові особливості та завдання освітньої програми «Дитина» .
Перспективний план розробляється на 2 тижні/ 1 місяць наперед. В ньому зазначається:
-  тема блоку та теми тижнів;
-  мета освітньої діяльності за темою блоку (на місяць);
-  комплекси вправ ранкової гімнастики та гімнастики після денного сну;
-  орієнтовний розподіл занять на тиждень;
-  робота з батьками на місяць;
- потижневий розподіл форм та методів роботи з дітьми за освітніми лініями (при плануванні визначаються теми  днів згідно з темою тижня);
Музичний керівник планує роботу за перспективно-календарним планом, в якому містяться дата, вид заняття, види музичної діяльності на занятті, етапи вивчення музичного репертуару. Кожна група має власний план музичного розвитку дітей. Плани складаються музичним керівником на місяць вперед.
Форма написання планів затверджено педагогічною радою.
Музичний керівник  складає перспективні плани свят та розваг на рік, які затверджуються завідувачем закладу.
Перспективні плани роботи з дітьми, перспективно-календарний план музичного розвитку та календарний план  погоджується вихователем-методистом кожного місяця. 
Упродовж 2020/2021н.р. в закладі діє перспективний план роботи з батьками, для батьків вихованців всіх вікових груп. План розглядається на педагогічній раді як додаток до річного плану та схвалюється до використання. Планом визначено форми роботи з батьками згідно з планом роботи ЗДО «Сонечко» на 2020/2021 навчальний рік. Відповідно до загального плану роботи з батьками вихователі  складають план роботи з батьками для кожної вікової групи на рік та затверджуються завідувачем ЗДО.
Щомісяця у перспективному плані роботи з дітьми вихователі зазначають форми роботи з батьками на вказаний місяць відповідно до складаного плану на рік у відповідній графі. Таким чином плануючи роботу з батьками вихователі здійснюють її систематично та у повному обсязі.
        10.  Гурткова робота
          З метою розвитку творчих здібностей дошкільників, реалізації варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти у другу половину дня організовано роботу гуртків (тривалість проведення гурткової роботи 15-25 хвилин залежно від віку дітей):
     11.   Використання інноваційних методик та технологій
У 2020/2021 навчальному році ЗДО «Сонечко» роботу з «Впровадження  інноваційних технологій в освітній процес» регламентує план роботи, який реалізовує завдання плану роботи закладу з питання вивчення та впровадження інноваційних методик та технологій в роботу з дітьми. Планом роботи передбачено форми роботи з дітьми, кадрами та батьками, підвищення рівня навчально-методичного забезпечення.
        В освітньому процесі враховано використання інноваційних педагогічних технологій, а саме:
        Технологія психолого-педагогічного проектування взаємодії дорослого і дитини. Автор -  Піроженко Т.О., завідувач лабораторії психології дошкільника Інституту психології ім. Г.С. Костюка, д-р психол. наук, професор, м. Київ.
       Оздоровлювально-розвиваюча програма «СА-ФІ-Дансе» Автори: Фірільова Ж.Є., кандидат педагогічних наук, почесний доцент кафедри гімнастики факультета фізичної культури РДГУ ім. А.І. Герцена,  Сайкіна О.Г., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри гімнастики факультету фізичної культури РДГУ ім. А.І. Герцена.
       Художньо-творчий розвиток дітей дошкільного віку. Автор: Ликова І.О., кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник інституту художньої освіти РАО.
       Ігрова технологія в освітньому процесі. Автор: М.М. Шуть, кандидат психологічних наук, доцент кафедри естетичного виховання  НПУ ім.            Г. Сковороди. м. Харків.
       Методика дитячого експериментування в природі  Автор: Лисенко Л. В.
Дитина і довкілля Автор: Калуська Л. В.
      Художньо-мовленнєва діяльність Автор: Гавриш Н.В, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної і початкової освіти НПУ ім. Тараса Шевченка, м. Луганськ.
      ТРВЗ (теорія розв’язання винахідницьких завдань) Автори: Альтшуллер Г. С., Сидорчук Г. О., Гін С. І.
      Гуманно-особистісна технологія. Автор: Амонашвілі Ш.О.
      Технологія саморозвитку. Автор: М. Монтессорі
      Проблеми естетичного виховання у творчій спадщині    В.О. Сухомлинського.
 12. Моніторинг якості наданих освітніх послуг
У 2020/2021 навчальному році у закладі буде здійснюватись моніторинг життєвої компетентності дітей раннього та дошкільного віку за різними формами дослідження:
              -        Оцінювання рівня розвитку дітей раннього віку за допомогою карток нервово-психічного розвитку.
             -        Моніторинг основних компетенцій дітей молодшого дошкільного віку за  Програмою «Дитина».
             -      Оцінювання рівня розвитку дітей старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі (Лист МОН України «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі» від 06.11.2015р. №1/9 - 535)
  13. Програмно - методичне забезпечення освітньої програми 
      У 2020/2021 навчальному році Каланчацький ясла-садок №1 «Сонечко» в  організації освітньої діяльності керуватиметься головними засадами державного стандарту - Базового компоненту дошкільної освіти України та чинними програмами:
        Освітньою програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», лист Міністерства освіти і науки України від 09.11.2015 № 1/11-16163.
  
Парціальні програми:
     -   національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна –  моя Батьківщина» схваленою для використання у ДНЗ комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України, лист ІМЗО від 25.03.2016 № 2.1/12-Г-85
     -    з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку «Про себе треба знати, про себе треба дбати» (авт. Лохвицька Л.В.), схваленою для використання у ДНЗ, лист ПТЗО від 08.11.2013 № 1.4/12-Г-632
     -     з формування основ безпечної поведінки дітей дошкільного віку під час дорожнього руху «Дитина у світі дорожнього руху» (авт. О.Тимовський, І.Репік) схваленою для використання у ДНЗ, лист ІІТЗО від 25.12.2014№ 14.1/12-Г-1856
    -    з соціальних навичок  ефективної взаємодії дітей «Вчимося жити разом» (авт.. Т.О.Піроженко, О.Ю Фартман), лист ІЗМО від 13.06. 2016 №2 1/12 -1 –Г-363
    -   з духовно -  морального виховання дітей дошкільного віку на християнських цінностях (авт. Богуш А.М.,Сіданіч І.М.) Лист МОН від 29.12.2015 №1/11-195-7 (освітня лінія «Дитина в соціумі»)
     
       14 . Модель діяльності психологічної служби
        Сутність діяльності  психологічної служби дошкільного закладу – у супроводі  дитини в процесі її навчання і виховання на основі втілення особистісно-орієнтованого підходу. У цій моделі передбачається система професійної діяльності практичного психолога у взаємодії з педагогами, спрямовану на підтримку соціально-психологічних умов для успішного навчання, виховання і психічного розвитку дитини. 
       Мета  діяльності  психологічної служби:
       Створення умов для емоційного благополуччя, захист прав та інтересів дитини в освітньому процесі дошкільного закладу та сім’ї, сприяння успішній соціалізації дитини на  етапі переходу до початкової освіти.
      Створення механізму надання освітніх послуг дітям, які не можуть відвідувати дошкільний заклад  на засадах соціально-педагогічного патронату у взаємодії з педагогами та батьками.
      Завдання психологічного супроводу:
       Створити в дошкільному закладі  атмосферу цінності внутрішнього світу кожної дитини, пріоритетності потреб, цілей, і цінностей її розвитку.
      Створити умови для самостійного творчого засвоєння дітьми системи відносин з світом і самою собою.
      Створити у рамках об’єктивно даного дитині соціально-педагогічного середовища умови для  максимального сприяння її особистісному розвитку.
Створення умов для надання рівних можливостей для отримання дошкільної освіти дітям, які не можуть відвідувати дошкільні заклади за станом здоров’я.
Концептуальні компоненти діяльності психологічної служби:
Систематично відстежувати психолого-педагогічний статус дитини і динаміку її психічного розвитку у процесі виховання і навчання у закладі дошкільної освіти.
Створити соціально-психологічні умови для розвитку особистості дітей та їх успішного навчання.
Створити спеціальні соціально-психологічні умови для надання допомоги дітям з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти.